עלייה חדה בקרב צעירי טירת כרמל היוצאים לקצונה בצה"ל. מאת: אלי אבוחצרה


מנתונים שמפרסם משרד הביטחון, עולה כי אחוז המתגייסים לצה"ל בקרב צעירי טירת כרמל נמצא בעלייה והוא עומד כיום על שמונים וארבעה אחוזים. הנתון הזה, ששם את צעירי טירת כרמל במקום גבוה ביחס לממוצע הארצי, מתווסף לעלייה המשמעותית שרשמו צעירי העיר ביציאה לקורס קצינים בצה"ל.

הנתונים המרשימים, הוצגו לראש העיר אריה טל ולבכירים במערכת החינוך העירונית בטירת כרמל ע"י נציגי משרד הביטחון בשבוע שעבר. בין הנתונים שהוצגו, נרשמה קפיצה מרשימה בשיעור היוצאים לקצונה מ-3% בשנתון הקודם ל-8% בשנתון האחרון. הקפיצה המרשימה, העניקה לצעירי טירת כרמל קידום בדירוג הארצי של שלושה מקומות בגיוס גברים ושבעה מקומות בגיוס נשים. עוד עולה מהנתונים כי נרשמו אחוזי גיוס גבוהים בקרב צעירי טירת כרמל לעתודה צה"לית ולמקצועות טכניים. בנוסף, נרשמה צמיחה ניכרת במגמת היציאה של צעירי העיר לשנת שירות ולמכינות.

בטירת כרמל פועל מזה שבע שנים מרכז הכנה לצה"ל שהינו בין היחידים מסוגו בארץ. המרכז מתכלל את פעילות ההכנה לצה"ל ועובד בשיתוף פעולה מלא עם בתי הספר התיכוניים בטירת כרמל באמצעות רכז הכנה לצה"ל ותשעה חיילי גרעין נח"ל. מרכז ההכנה מקיים קשר רציף עם לשכת הגיוס וגורמים במשרד הביטחון כדי לתווך ולסייע למועמדים לשרות ביטחון בהליכי המיון והגיוס. בנוסף, מרכז ההכנה מפעיל שתי קבוצות כושר קרבי בשיתוף עם ארגון אחריי וקבוצת הכנה לקצונה שמטרתה פיתוח יכולות מנהיגות והעלאת מוטיבציה לשירות.

ראש העיר אריה טל, ברך את העוסקים במלאכה על הנתונים המרשימים והודה להם על יישום מדיניותו למיצוי הפוטנציאל של המועמדים לגיוס ולהובלה לקצונה.

מנהל המחלקה לחינוך שלומי דהן, ברך את המתגייסים והעוסקים במלאכה ואמר כי הוא רואה ביציאה לשירות משמעותי חלק חשוב במשנה החינוכית בטירת כרמל שדוגלת בחדשנות, חריצות ופעילות בקהילה.

ציון סודרי, סגן מנהל המחלקה לחינוך ברך על הנתונים המרשימים והנחה את מנהל מרכז ההכנה לצה"ל קדי ביבס ואת מנהלת מרכז הנוער מיכל גלבוע, לעבוד בשנה הקרובה גם על נושא שנות השירות והמכינות.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?