תערוכת ציורים של הצייר מיכאל קליינר נפתחה בספרייה העירונית בטירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה

ביום חמישי (23/06), נפתחה בגלריה המפוארת של הספרייה העירונית החדשה בטירת כרמל, תערוכת הציורים השנייה של הצייר מיכאל קליינר מטירת כרמל, 'דיוקנאות'. התערוכה, שהציורים בה מבטאים את רגשותיו של האמן שמוצא בהם סוג של מראה לזיכרונותיו ולהיסטוריה של העם היהודי, זכתה עד עכשיו למאות מבקרים שהתרשמו עמוקות מכישרונו של האמן.
צילום: יח"צ

הצייר מיכאל קליינר, נולד באודסה ונדד עם משפחתו בזמן מלחמת העולם השנייה וגם לאחריה ברחבי מדינות ברה"מ לשעבר. בזמן העלייה הגדולה ממדינות חבר העמים, הוא עלה עם משפחתו לישראל ולפני כעשר שנים אשתו ובנו הלכו לעולמם ומאז הוא מתגורר בגפו בשכונת ויצמן בטירת כרמל. שכניו ומכריו, מספרים שמדובר באיש נעים הליכות, שקט, צנוע ונחבא אל הכלים שהציורים משמשים עבורו מפלט להבעת רגשותיו, אהבתו לטבע, ואת אהבתו לאדם ולהיסטוריה היהודית שבאה לידי ביטוי ברבים מציוריו. בין ציוריו ניתן למצוא אמנות שנעה בין העמוק והרציני לבין אמירה הומוריסטית שבאה בקריצה והכול בכישרון גדול שמתבטא בשליטה טכנית מרשימה במלאכת הציור בשמן.

תערוכת הציורים 'דיוקנאות' של האמן מיכאל קליינר, תהיה פתוחה לקהל הרחב במשך החודשים יולי ואוגוסט בשעות הפתיחה הרגילות של הספרייה העירונית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?