ראש העיר אריה טל ומנהל מחוז חיפה של משרד הרווחה השתתפו בטקס הפתיחה למועדון הנכים בטירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה

בטקס חם ומרגש, בהשתתפותם של בכירים בעיריית טירת כרמל ובראשם ראש העיר אריה טל, בכירים במשרד העבודה והרווחה ובראשם מנהל מחוז חיפה והצפון, גדי פולק ועשרות  נכים ובני משפחותיהם תושבי העיר טירת כרמל, נחנך ביום רביעי (08/02) מועדון הנכים החדש במתחם שבו הייתה בעבר, הספרייה העירונית.
צילום: יח"צ
במהלך הטקס החגיגי, קבע הרב ברוך טולדנו, רבה הראשי של טירת כרמל מזוזה ולאחר מכן נהנו האורחים מקטעי שירה שביצעה החיילת הדר שושן שמתגוררת בעיר. מועדון הנכים החדש, שאובזר במיטב המכשור שנדרש במועדון פנאי מונגש, הוקם כדי לתת מענה חם ונגיש לאנשים עם נכויות פיזיות וחושיות בטירת כרמל ומטרתו להפיג את הבדידות של קהיליית הנכים בעיר שגילם נע בין 18 ועד זקנה תוך העשרת עולמם של הנכים בחוגים, הרצאות וטיולים.
צילום: יח"צ
הקמת מועדון הנכים, התאפשרה בזכות שיתוף הפעולה שנוצר בין הקרן לפיתוח שירותים לנכים בביטוח לאומי לבין ראש עיריית טירת כרמל אריה טל, שזיהו את הצורך במתן מענה הולם לבעיות שאיתן הנכים בעיר מתמודדים ובשל כך הקצו את המשאבים הנדרשים להקמת מועדון הנכים. 

במסגרת הפעילות במועדון החדש, ייהנו הנכים מטיולים שאליהם יוזמנו גם בני משפחותיהם וזאת במטרה לשבור את השגרה שאיתה הם מתמודדים בבילוי של זמן איכות עם יקיריהם. ראוי לציין שההשתתפות בפעילות המועדון מותנית בהצגת תעודת נכה ונכות פיזית או חושית וזאת על פי תקנון עובדים סוציאליים (תע"ס) והנחיה של אגף השיקום במשרד העבודה והרווחה אשר מתקצב את הפעילות.

בדברים שנשא ראש העיר אריה טל בטקס הפתיחה, הוא הודה לכל העוסקים במלאכת הטיפול והליווי של תושבים הסובלים ממוגבלויות ואמר כי הוא רואה את נושא רווחת הנכים בעיר כמשימה ראשונה במעלה והקמת מועדון הנכים החדש הוא רק אחד ממגוון רחב של פעולות שעושה העירייה בראשותו עבור הנכים בעיר. ראש העיר הוסיף והביע תקווה שהנכים יוכלו להפיג במועדון החדש מעט מהבדידות והקושי שאתם הם מתמודדים בחיי היום יום שלהם.

תגובות

  1. שכחו שיש כבר מועדון לנכים בטירת כרמל ..מועדון יחדיו יד ביד .
    המועדון לא עושה סלקציה בין הנכים המועדון נותן מענה לכול סוגי הנכות נותן בית חם
    מוזמנים לבוא ולראות נמצאים במבנה בית הקשיש הישן צמוד למתנס

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?