תלמידים מביה"ס שיפמן משתתפים בפרויקט שיתופי להכרה ושמירה על הכרמל. מאת: אלי אבוחצרה

במסגרת הפרויקט החינוכי 'אני כרמלי' שמטרתו להכשיר תלמידים מכיתות ב' ועד י' שלומדים באזור הרי הכרמל להיות שליחי המרחב הביוספרי שבתוכו חיים בני אדם שהמערכת האקולוגית היא חלק בלתי נפרד מסביבת החיים שלהם, משתתפים תלמידים מביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן' בטירת כרמל, בפרויקט שיתופי להכרה ושמירה על הכרמל, שלוקחים בו חלק תלמידים מבתי ספר בעוספיא, דליית אל כרמל ויישובי  חוף הכרמל. את הפרויקט החשוב, הפיקה רשות הטבע והגנים בשיתוף עם עיריית טירת כרמל והצוותים החינוכיים של בתי הספר השונים.
צילום: יח"צ
במסגרת הפעילות בפרויקט, יוצאים התלמידים לסיורים הנערכים באזורים שונים בכרמל שבמהלכם הם עוברים הכשרה ע"י צוות מדריכים מרשות הטבע והגנים להיות שגרירים של המרחב הביוספרי בכרמל שיסבירו למבקרים בכרמל על החשיבות שיש לשמירה עליו עבור הדורות הבאים. בסוף הפרויקט ולאחר שישלימו את ההכשרה, יובילו התלמידים שהשתתפו בפרויקט בעירם, תוכנית שמטרתה להעלות את המודעות לשמירה על הכרמל בקרב בני  הקהילה שלהם.
צילום: יח"צ
במהלך הפעילות השוטפת של הפרויקט, גילו התלמידים שהשתתפו בו עניין רב בחומר הנלמד וגם אמרו מילים חמות על תהליך הלמידה ובהם התלמיד אלעד נחמני שסיפר:  "הפרויקט הזה העניק לי ידע על הכרמל ועל החי והצומח שבו וגם על החשיבות בשמירה עליו. כל הסיורים שהשתתפנו בהם היו מלווים בחוויות נעימות ומצחיקות וזכינו גם להכיר ילדים מיישובים שונים ומדתות אחרות".


מעין ויסלר- רכזת התוכנית בבית ספר שיפמן: "תוכנית 'אני כרמלי' חושפת את התלמידים למפגש רב תרבותי ודתי אשר מספק להם חוויה מעצימה ומלמדת. במהלך תהליך ההכשרה, התלמידים מכירים את הכרמל, מטיילים ומתוודעים לקהילות, יישובים ודתות שונות סביב הכרמל והכול נעשה במטרה לשמור ולהגן על הכרמל כדי שכל תושבי האזור יוכלו ליהנות ממנו. לאחר ההכשרה התלמידים יהפכו  לחלוצים ולשגרירים אשר יובילו את השינוי גם בטירת כרמל". 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?