שר הפנים אריה מכלוף דרעי ובכירי משרדו ערכו ביקור עבודה בטירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה

במסגרת סיורי העבודה שעושה שר הפנים ויו"ר סיעת ש"ס בכנסת אריה דרעי, הגיע השר עם צוות משרדו הבכיר ביום שלישי (07/02) לביקור עבודה בטירת כרמל. השר וצוות משרדו הבכיר, התקבלו ע"י ראש העיר אריה טל, ממלא מקומו מוריס אסייג, יו"ר סיעת ש"ס בטירת כרמל, כפיר עובדיה ובכירים בעירייה ובהם חברי מועצה ומנהלי מחלקות. לאחר טקס קבלת הפנים שבו ברך ראש העיר את שר הפנים וצוות משרדו והודה להם על הביקור החשוב, התכנסו כולם לישיבת עבודה במרכז הנוער המקומי.
צילום: יח"צ
במהלך הישיבה, סיפר ראש העיר לשר האורח על תהליך הפיתוח המואץ שעוברת העיר טירת כרמל בעקבות הסכם הגג שנחתם עם ממשלת ישראל והעלה מספר בעיות תקציביות שעולות בגלל העדר סנכרון בין משרד הפנים שאחראי על תקצוב הרשויות המקומיות למשרד האוצר ומשרד השיכון שאחראיות על הסכם הגג.
בהמשך הדברים, טען ראש העיר כי בשל הקביעה בחוק ההסדרים שביטלה את ההגדרה של טירת כרמל כעיר קולטת עולים, קוצצו באופן משמעותי תשלומי הארנונה שמשלמים משרדים ממשלתיים לעירייה ובשל כך צפוי גירעון מצטבר של שני מליון שקל בתקציבה של עיריית טירת כרמל החל משנת 2017, שעתיד להגיע לארבעה עשר מליון שקל עד שנת 2022.
צילום: יח"צ
בנוסף, ראש העיר אריה טל האיר את עיניו של השר לעובדה שבשל תהליך הפיתוח שהעיר טירת כרמל עוברת בימים אלה, צפוי לעלות הדירוג שלה בסולם הסוציו אקונומי שמהווה פקטור בקביעת גובה מענק האיזון שנותן משרד הפנים לרשויות מקומיות ובשל כך צפוי המענק שמקבלת עיריית טירת כרמל להיות מופחת.

ראש העיר ביקש משר הפנים להעניק לטירת כרמל מענק מיוחד לשנת 2017 שיכסה את הפער התקציבי שייווצר וזאת בנוסף לתקציב שיאפשר קבלת אישור לתקנים עבור עובדים שהעירייה נזקקת להם כדי לתת מענים לעלייה בגודל האוכלוסייה ובמקביל, ביקש ראש העיר משר הפנים שינחה את צוות משרדו למצוא פתרון ארוך טווח שייתן מענה לפגיעה המתמשכת בהכנסות העירייה, וזאת כדי למנוע פגיעה בשירות הניתן לתושבי העיר. מעבר לכך, ביקש ראש העיר את עזרתו של משרד הפנים, בתקצוב בנייה של היכל עירייה חדש שיוכל להכיל את כל משרדי העירייה וגם ייתן מענה לתחזית הגידול באוכלוסיית העיר.

שר הפנים אריה דרעי, שמע את הדברים והנחה את בכירי משרדו ובהם מרדכי כהן, מנכ"ל המשרד והממונה החדש על מחוז חיפה במשרד הפנים, לפאז חנה, למצוא פתרונות יצירתיים שיסייעו לראש העיר וצוותו לפתור את הבעיות התקציביות העתידיות שלא הם גרמו אותן. בנוסף, הבטיח השר לבדוק מתן הלוואה לעירייה שתיועד לבניית היכל עירייה חדש.


בסוף ישיבת העבודה, יצאו הצוותים לסיור משותף בעיר טירת כרמל ובמהלכו ביקרו במרכז הפעו"ט ובשכונות החדשות. בסוף הסיור, עלו כולם לבניין החדש של ישיבת 'שאגת אריה' כדי לברך על פתיחתו ולהתפלל מנחה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

יזכור ישראל ויתברך בזרעו ויאבל על זיו העלומים וחמדת הגבורה...