מפקד חדש למחוז חוף של משטרת ישראל: ניצב פרץ עמר יחליף את ניצב עמוס יעקוב שפורש לגמלאות. מאת: אלי אבוחצרה


אתמול (חמישי), התקיים טקס חילופי מפקדים במחוז חוף של משטרת ישראל. ניצב עמוס יעקב, המפקד היוצא של מחוז חוף, פרש לגמלאות לאחר 33 שנות שירות. במקומו, מונה תת ניצב וסגן מפקד מחוז במשטרת ישראל, פרץ עמר, שקודם לדרגת ניצב.
צילום: דוברות מחוז חוף

במהלך הטקס המכובד, שנכחו בו השר לביטחון הפנים, מפכ"ל המשטרה, חברי הספ"כ הארצי, קצינים, שוטרים, בני משפחות, ראשי רשויות ומכובדים, מסר ניצב עמוס יעקב לניצב פרץ עמר את מפתח מחוז חוף וברך אותו על כניסתו לתפקיד ואיחל לו הצלחה.
צילום: דוברות מחוז חוף

 ניצב יעקב התגייס למשמר הגבול, שם בחר לשרת בתפקידי ליבה שבהם עמד כמפקד בחזית הלחימה ואף זכה בעיטור האומץ בשנת 2003, עת נלחם בחוליית מחבלים אשר  חדרה ליישוב גדיש. לכל תפקיד אליו הגיע ניצב עמוס יעקוב כמפקד, ידע הקצין המצטיין לרתום את פקודיו ולהובילם למצוינות ולפעילות יזומה. בשנת 2009, כאשר שימש כמפקד בסיס ההדרכה של מג"ב, קיבלה יחידתו את פרס הרמטכ"ל ליוזמות חינוכיות. הניסיון הרב שצבר והשקעתו בארגון ובאנשיו, הביאו את ניצב עמוס יעקב למעלה בסולם הדרגות. בשנת 2011 קודם עמוס יעקוב לדרגת ניצב ושימש כמפקד מחוז ש"י כשנה. לאחר מכן, מונה למפקד משמר הגבול ומשם למפקד מחוז החוף. מיד עם כניסתו לתפקיד ממ"ז חוף, רקם ניצב עמוס יעקב שיתופי פעולה מוסדרים עם כלל שותפיו וניהל תרגילי מוכנות לשעת חירום. ראייתו המבצעית של ניצב עמוס יעקב הוכיחה את עצמה זמן קצר לאחר מכן באירועי השריפות הגדולים שפרצו בשטחי מחוז חוף שעליהם הוא פיקד בקור רוח, באומץ ובנחישות שעזרו לו לצלוח אותם עם אפס נפגעים בנפש.


בדברי הברכה של השר לביטחון הפנים, גלעד ארדן הוא החמיא למפקד היוצא על תרומתו לביטחון המדינה ואיחל הצלחה למפקד הנכנס של המחוז והוסיף כי "מחוז חוף שניחן באלמנטים ייחודיות משלו שכוללים ריכוזים עירוניים צפופים, שטחי תעשיה ונמל, גבול מדיני (לבנון), אתרי תיירות רבים אוכלוסייה מגוונת, שמחייבת את מפקדיו להיות מוכנים להתמודד עם אתגרי שיטור משמעותיים שכוללים גם היערכות לאיומים על העורף. הביטוי 'שגרת-חירום' מטיב לתאר את המצב במחוז חוף והוא נגזר ממציאות חיינו החדשה, בה איומי העורף מהווים אתגר לאומי לא פחות מהאיומים על הגבולות. החובה להיות ערוכים לכל תרחיש ובכל עת, היא בד. אן. א. של המחוז ומי מתאים יותר מבוגר מחוז דרום של המשטרה  כמו ניצב פרץ עמר יכול להתאים יותר לתפקיד המאתגר.

מפכ״ל המשטרה, רנ״צ רוני אלשיך, אמר בדברי הברכה לפקדים: ״מחוז חוף הוא מחוז צעיר אך מרובה אתגרים. אין כמעט שום סוג של אוכלוסייה ושום צורת התיישבות שאיננה מיוצגת במחוז ומאתגרת את שוטריו המסורים ואת מפקדיו. הפסיפס המיוחד של החברה הישראלית, מעמיד מול המחוז את אתגר הרב תרבותיות במלוא עוצמתו, ואת רפורמת האמו"ן שהושקה במשטרה, על כל עומקה. על המחוז המאתגר הזה פיקד ביד רמה במשך כשנתיים ניצב עמוס יעקב. עמוס הבין, כבר לפני שנים, שבנוסף להקניית יכולות בתחומי הלחימה והמבצעים, על השוטרים והלוחמים לא רק לקבל שיעורים והדרכה בתחום הערכים, אלא גם להתאמן ולתרגל זאת. במהלך שנת שירותו הראשונה במחוז חוף, פיקד ניצב עמוס יעקוב על אירועים מורכבים ובראשם אירוע השריפה בחיפה. על ניהול האירוע המורכב זכה עמוס לשבחים מכל עבר, בגין קור הרוח, המקצועיות וקבלת החלטות אפקטיביות במצבי לחץ, שהביאו לתוצאה של אפס נפגעים. השירות שלך הוא סמל ומופת למקצועיות, מקצוענות, והובלה ערכית, מתוך עוצמה שקטה וקרת רוח. מעומק ליבי אני אומר לך, בשם כל משטרת ישראל ואזרחי ישראל – תודה עצומה״.


בהמשך נאומו פנה המפכ״ל אלשייך לניצב פרץ עמר, המפקד הנכנס של מחוז חוף ואמר: ״אני מקדם אותך בברכה לספ"כ הארצי של משטרת ישראל. הנך ידוע כקצין מקצועי, מכיר את המשטרה על בוריה, רציני, נמרץ, המבצע מטלות על הצד הטוב ביותר. מטקס זה אתה יוצא עם דרגות ותפקיד חדש, אך גם ובעיקר, עם מחויבות אישית, מקצועית וארגונית. אין לי ספק שתעשה חיל בתפקידך כמפקד מחוז חוף, וכי תשמש דוגמא ומופת לפקודיך ולציבור״


ניצב פרץ עמר, יליד 1961 נשוי ואב לארבעה התגייס למשטרת ישראל בשנת 1982 ושירת במגוון תפקידי פיקוד וליבה. בשנת 1995 מונה לתפקיד מפקד תחנת עיירות וקודם לדרגת סנ"צ, פיקד על תחנות דימונה ובאר שבע, שימש כקצין אג"מ דרום וסגן מפקד מרחב לכיש. בשנת 2006 קודם לדרגת נצ"מ ומונה לתפקיד סממ"ר נגב וקצין אג"מ מחוז דרום. בשנת 2011 קודם לדרגת תנ"צ ומונה למפקד מרחב נגב. בשנת 2014 מונה לתפקיד סממ"ז דרום. כאמור, היום הוא קודם לדרגת ניצב ויפקד על מחוז החוף.


בדברים שנשא ניצב פרץ עמר בפני באי הטקס הוא אמר: "עבורי, זוהי זכות גדולה ומחויבות אדירה לפקד על מחוז חשוב כמו מחוז חוף, אשר בגזרתו אתגרים רבים ומשמעותיים. אני נכון לאתגרים אילו ומחויב למקד ולמצות באופן אופטימלי את הזמן, המאמץ וההכנות המבצעיות ולהמשיך לפתח את התכניות האופרטיביות לאיומים השונים".


ניצב עמוס יעקב, אמר בדברי הפרדה שלו מקציני ושוטרי המחוז: "אני מודה על הזכות שניתנה לי להגן ולשרת את המדינה ואזרחיה, ראיתי בעבודתי שליחות קדושה ומיוחדת. בארגון כמו המשטרה אין לנו את הפרבילגיה לבחור את המשימות אותן אנו מבצעים שהן תולדה של המציאות בה אנו חיים. אומנם, אין לנו את היכולת להשפיע על ה-'מה', אך אני סבור שבהחלט השפענו על ה'איך'. ידענו בשנתיים האחרונות עשייה מבורכת, לא חששנו מלבחון כל דבר, כאשר לנגד עינינו עמדה תמיד טובתם של אזרחי מדינת ישראל".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?