טקס קבלת שבת מרשים ומלא בסיפורי המורשת היהודית נערך בכל יום שישי בביה"ס אבנר ברזני בטירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה

במסגרת הניסיון של הצוות החינוכי הפורה של ביה"ס הצומח 'אבנר ברזני' בטירת כרמל, להעניק לתלמידים במקביל לחינוך הפדגוגי גם חינוך שורשי וערכי שמבוסס על יסודות הדת היהודית, מתקיים בכל יום שישי טקס קבלת שבת מסורתי שאותו מנהלים ומובילים תלמידי המוסד החינוכי החדש.
אימא של שבת בשעת הדלקת הנרות. צילום: יח"צ
בשעת הטקס, שנערך בכל יום שישי בשעה 11:00, מתכנסים כל תלמידי ביה"ס ביחד עם הצוותים החינוכיים ברחבת הדשא המטופחת של החצר המרכזית. הטקס מתחיל בקריאת סיפור שיש בו מוסר השכל עבור התלמידים ע"י אחת המחנכות. לאחר קריאת הסיפור, התלמידים מתבקשים לספר מה הם למדו מהסיפור ולאחר מכן, תלמידי הכיתות השונות עולים לבמה ומבצעים שירי קבלת שבת. בין מופע שירה אחד למשנהו, הצוות החינוכי מקפיד להוסיף עוד סיפור שממנו התלמידים לומדים משהו על ערכים ואהבת הזולת. בסוף הטקס, התלמידה שמוכרזת כאימא של השבת, מדליקה נרות ומברכת עליהם ובסיום אחד התלמידים מברך על החלות ואז הן נפרסות ומחולקות לכל משתתפי הטקס.



התלמידים שרים שירי קבלת שבת בין סיפור לסיפור. צילום: יח"צ
בנוסף, בשעת טקס קבלת השבת, שומר ביה"ס פותח את השער המרכזי של ביה"ס וזאת כדי שהורי התלמידים יוכלו לבוא ולהצטרף לטקס קבלת השבת שעורכים ילדיהם. בזמן הטקס, תלמידי השכבה הבוגרת מתבקשים ללוות את תלמידי השכבה הצעירה שהוריהם לא יכלו להגיע לטקס מסיבות שונות וזאת כדי ללמד אותם את נושא הערבות ההדדית והאחריות האישית.
צילום: יח"צ

תגובות

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?