צדק גבוה


הערעור של אריה טל כנגד החלטתו של כב' השופט שפירא לקיים בחירות חדשות בקלפי 12, נתקבל פה אחד ע"י שלושת שופטי בית המשפט העליון.
בפסק דין מנומק, החליטה כב' השופטת מ. נאור, לבטל את החלטתו של שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, רון שפירא, מיום ה-27.11.08 בעניין קלפי 12 ותוצאותיה.
פסק דינה של כבוד השופטת, מ. נאור אשר קיבל את הסכמתם של שני השופטים האחרים שישבו בדין, א. רובינשטיין וא. חיות, החזיר לבית המשפט לעניינים מנהליים את הדיון בתיק וזאת כדי לבחון עובדות חשובות אשר לא זכו לתשומת לבו של כבוד השופט שפירא.
כב' השופטת קבעה בהחלטתה כי השופט שפירא, טעה כאשר ביסס את החלטתו לפסול את התוצאות בקלפי 12 על סמך הטענה שפרוטוקול ועדת הקלפי הוא הקובע לעניין תוצאת הבחירות. כב' השופטת קבעה כי על בית המשפט לעניינים מנהליים הייתה מוטלת החובה לבחון את מכלול המסמכים שנגעו לקלפי 12 כולל הספירות המאוחרות שנערכו ע"י רואה החשבון ומנהלי הבחירות. "חוק הבחירות מחייב שמירת מסמכים הנוגעים לבחירות במקום בטוח, עד לאחר תום הזמן לערעורי בחירות. מאחרי כוונת המחוקק בנוגע לחוקים אלה, משתקף הרצון לראות במסמכים אלה רלוונטיים לערעורי בחירות. על כן, תפישת פרוטוקול הקלפי כחזות הכול לצורך קביעת תוצאת בחירות, מונעת מבית המשפט את אמצעי הבקרה הנדרשת לבירור הוגן ואמיתי של תוצאת הבחירות". קבעה כב' השופטת מ. נאור.
בית המשפט העליון קיבל גם את ערעורו של חבר מועצת העיר, דוד שחר, אשר קבל על ההחלטה של השופט שפירא, לערוך בחירות חדשות בקלפי 12 גם למועצת העיר.
כב' השופטת מ. נאור, קבעה כי לא הוכח שמספר המעטפות העודפות שנמצאו לכאורה בקלפי 12, היה בהן כדי להשפיע על תוצאות הבחירה למועצת העיר ועל כן יש לבטל את החלטתו של השופט שפירא בנוגע לבחירות למועצת העיר בקלפי 12. לאור זאת, הדיון החוזר שיתקיים בבית המשפט לעניינים מנהליים, יתקיים בעניין התוצאות לראשות העיר טירת כרמל בלבד.
מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל" 29.12.08

תגובות

  1. מעניין מאוד אלי, שחזרת לפרסם כתבות רק כשיש משהו "טוב" לפרסם על אריה טל.

    מעניין איפה היו הכתבות שלך במשך הזמן עד הערעור?

    כנראה שהחד-צדדיות אצלך היא מגמה.

    בכל-מקרה, כמובן שכרגיל טעית בתיאור העובדות וכמובן לטובת אריה טל. ערעורו של אריה טל לא התקבל במלואו, שהרי טל ביקש לבטל את פסק-הדין של בית-המשפט המחוזי ופסק-הדין הנ"ל לא בוטל, אלא הדיון הוחזר לכבוד השופט רון שפירא (שאותו תקפת אישית באתרך כאן), כאשר יתווסף לדיון התצהיר של גב' מרים שרייר.

    השבמחק
  2. לפי הבנתי, פריד בחוץ אנדרי בחוץ ובמקרה כזה הרי ברור שההוראה תהיה אם יהיו בחירות להצביע לאריה טל אחרת זה יהיה שקוף שהם עשו יד אחת עם פרג'ון נגד אריה טל. כעת נראה איזה שפן נוסף ישלוף פרג'ון הרי הוא גאון.

    השבמחק
  3. אריה פרג'ון בהחלט גאון וזאת עובדה ומול עובדות לא מתווכחים. יהיו בחירות חוזרות בקלפי 12 ופרג'ון ייקח בגדול. התושבים לא מטומטמים ובעיקר אלה ששייכים לקלפי 12. הם צריכים להתקומם נגד טל על כך שרימה אותם ואת העיר כולה הוליך שולל. איך לא כאשר הוא צרף לעצמו חבורה שכזאת. הכל צפוי והרשות נתונה.
    כולנו מאחלים הצלחה לפרג'ון בבחירות

    השבמחק
  4. מה הבעייה לשלוף שפן כשיש כמה שפנים כאלה. האם לא ידעת שדוד שחר וונונו קלים להשגה הם זונות פוליטיות. מי שמשלם להם יותר הם הולכים איתו. הם שניהם אין להם אפילו תעודת בגרות מה הם יכולים להיות מלבד לקבל מנויי פוליטי על חשבון התושבים. אנשים כאלה בפוליטיקה זה אומר שקיים זלזול כלפי התושבים שלנו. שחושבים שאנחנו טפשים. פרג'ון האיש הכי חכם בעיר והוא ראוי להיות ראש עיר. לגבי השפנים אל תדאג...יש הרבה במלאי..

    השבמחק
  5. עובדה מעניינת שלא נלקחה בחשבון!
    במטה של פרג'ון עקבו אחר הקולות בקלפי 12 ביחד עם דפי ה 1000 וספרו יותר מ 400 קולות. עובדה שידועה לפרג'ון ויו"ר מטה הבחירות שלו. אז למה הם הסתירו עובדה זו בבית המשפט? את כל התזה שלהם הם ביססו על הספירה שנערכה ע"י אישה אחת בלבד של 351 מחיקות. ברור שבשני הספרים היו יותר מ 400 מחיקות. הם חושבים שאפשר לעבוד על כל התושבים ועל בתי המשפט. האמת מתחילה לצאת לאט לאט. מה לעשות הבוחרים החליטו אריה טל. צריך לקבל את דין הבוחר.

    השבמחק
  6. דוד שחר המנצח הגדול

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?