כבוד בית המשפט...


"הערות בונות...אשמה"
הערותיו של כבוד השופט רון שפירא, בגוף ההחלטה שהתייחסה לאי הסדרים בקלפי 12, נתנו פתח למתקפה על שמה הטוב של יו"ר הקלפי. כידוע לכולם, צדק משפטי מתבסס על העיקרון שאדם, גוף מסחרי או סיעה, חפים מכל אשמה עד שלא הוכחה אשמתם. הערותיו של כבוד השופט שפירא בפסק הדין בעניין קלפי 12, אשר עליהן התבססה החלטתו, היו רחוקות מאוד מתחום הצדק המשפטי שמתחייב מהחלטה כזאת. ואלה הן הערותיו של כבוד השופט שפירא,אשר שללו את הצדק המשפטי המתחייב בהחלטות כאלה,מאחד הצדדים:
1) "אי התאמה בין מספר המעטפות שהוצאו מתיבת הקלפי, על כל האמור לעיל, מצביע על האפשרות שהוחדרו לתיבת הקלפי מעטפות הצבעה שלא כדין". אני שואל את כבוד השופט שפירא. האם למען הצדק המשפטי, לא היה הוגן לציין את האפשרות שגם אי מחיקת שמות בספר הבוחרים יכולה ליצור מעטפות עודפות בקלפי ההצבעה?.
2) "אין לשלול את האפשרות כי השינוי שנעשה בפתח הקלפי, גם אם אושר בתום לב ע"י כלל חברי הועדה, אפשר למאן דהו להכניס דרך הפתח הרחב יותר מספר רב יותר של מעטפות בעת הליך ההצבעה וזאת על פי מבחן התוצאה". גם בהערה זו, נמנע כבוד השופט שפירא, מלהתייחס לאפשרות שהמעטפות העודפות בתיבת הקלפי, נוצרו מאי מחיקה של מצביעים בספר הבוחרים. הגדיל לעשות כבוד השופט, כאשר הסתמך בהערה שלו על מבחן התוצאה בקלפי 12. אם כבוד השופט, היה בודק עוד קלפיות בשכונת גיורא רבתי, ודאי היה מגלה שבקלפי 14 ההבדלים בין מספר המצביעים לאריה טל, גדולים הרבה יותר ממספר המצביעים לאריה פרג'ון.
3) "לא ברור כיצד זה לא התאים חריץ הכנסת המעטפות בקלפי המשמש מצביעים מדן ועד אילת דווקה בקלפי האמורה". אני שואל את כבוד השופט, אין במדינת ישראל מוצרים פגומים, גם אם הם משרתים אוכלוסיה מדן ועד אילת? האם כבודו לא נתקל במוצר פגום מתוך עשרות אלפי מוצרים שמשווקים לצרכנים מדן ועד אילת? האם על השיקול הזה צריכה להתבסס החלטה משפטית?. הערות אלה של כבוד השופט רון שפירא בפסק הדין, חרצו את דינו של אחד הצדדים (אלית טל)בטרם הוכחה אשמתו.
מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל" 04.12.08

תגובות

  1. האם גם את בית-המשפט יתקפו אנשי טל ובראשם אבוחצירא, וזו רק בגלל שבית-המשפט אמר את דעתו על המתרחש בקלפי 12?

    השופט שפירא שמע את כל הטענות של מחנה טל במשפט, ובכל-זאת החליט שאין בהם ממש (כפי שמתברר מפסק-הדין).
    אז עכשיו, אנשי טל תוקפים ללא בושה את השופט שפירא בטענות משונות. במדינת חוק, יש בית-משפט אשר מחליט, וכל הטענות האמורות במאמר זה גובלות בביזיון בית-המשפט.

    תפסיקו להשמיץ את כל מי שלא הולך איתכם! אם אתם חולקים על דעת השופט שפירא - תערערו לבג"ץ.
    רק אם בג"צ ידחה אותכם - אל תגידו אח"כ שגם בג"צ המציא דברים.
    האם יכול להיות שכולם: הציבור, הפוליטיקאים, המשטרה ובתי-המשפט - כולם טועים, רק אריה טל ואבוחצירא צודקים??
    הציבור לא עד כדי-כך פתי, להאמין לסיפורי הסרק הללו.

    השבמחק
  2. אלי היקר,
    צר לי שאנשים כמוך רודפי צדק מצודדים ברודפי שלטון שהיו מוכנים לעשות הכל על מנת לכבוש את העיר. אני יעזור לך לחדד את מה שאמרת ולחשוב קצת מהפן האחר. ישנם 3 פנקסי מחיקות הייתכן שבכולם וכולם שכחו למחוק את הבוחרים? ברור לכולנו ששום דבר שהיה בקלפי 12 לא נעשה בתום לב:
    א. בתו של המועמד יו"ר קלפי
    ב. הרחבת חריץ התיבה (מעניין שהיו כל כך הרבה קלפיות ובכל זאת רק בקלפי 12 החריץ הפריע לשלשל את המעטפות.
    ג. 420 מעטפות מול עובדות לא מתווכחים.
    לגבי קלפי 14 ידוע לכל מי שהצביע שם ויש גם תצהירים של עדי ראיה שאנשים קיבלו שטרות אדומים (200 ש"ח)כאשר אחד בטעות שכח להוציא את השטר מהמטעפה והשחיל אותה לתיבה עם פתקי ההצבעה. הפלא ופלא איך היה שם הפרש רציני לטובת המועמד שציינת.
    האמת שאני מאוד מכבד אותך ובמקומך הייתי מחכה לפני שאני משמיץ שופט זה או אחר. מאמינה שעם קצת סבלנות האמת תצא לאור ובוא לא נהיה שופטים כי יש רק שופט אחד עליון הקב"ה. מי שצריך לנצח הוא זה שיזכה ולא אחר.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?