מלחמת הגרסאות ומה שביניהן...

בעקבות החלטת בית המשפט העליון, הוזמנו הצדדים המעורבים בפרשת קלפי 12 לדיון מקדים שייערך היום ה-31.12.08 בשעה 15:00 בבית המשפט המחוזי בחיפה.
בדיון המקדים יתאפשר לצדדים להוסיף מסמכים וטיעונים חדשים לפני הדיון העיקרי שיערך במהלך השבוע הבא.
על פי החלטת בית המשפט העליון ובהנחייתו, כבוד השופט שפירא, מחויב להתייחס לספירות המאוחרות שנעשו בספרי הבוחרים ע"י מנהלת הבחירות הגב' שרר ורואה החשבון פרץ ואשר קבעו שיש התאמה כמעט מלאה בין הרישומים בספרי הבוחרים לבין מספר המעטפות שהוצאו מתיבת הקלפי.
כזכור, כבוד השופט שפירא, לא מצא לנכון להתייחס לספירה המאוחרת שנערכה בספרי הבוחרים מהטעם, שמה שקובע לעניין ספירת הקולות, הוא פרוטוקול ועדת הקלפי. כבוד השופטת מ. נאור, חלקה על דעתו זו של השופט שפירא וקבעה "מי שרואה בפרוטוקול ועדת הקלפי חזות הכל לצורך קביעת תוצאת בחירות בהקשר של בדיקת רישום בספר הבוחרים, מונע מעצמו את אמצעי הבקרה חיוני הנדרש כדי להגיע לתוצאת הבחירות ולרצון הבוחר". לאור הקביעה הזאת, כבוד השופט שפירא, יצטרך להחליט איזה מהגרסאות המעורבות אמינה יותר. זאת של הגב' אזולאי שספרה שלוש פעמים ורשמה בפרוטוקול כי היו 351 בוחרים בלבד בקלפי 12 לעומת 409 מעטפות שנמצאו בתיבת הקלפי או גרסתם של מנהלת הבחירות הגב' שרר ורואה החשבון פרץ, שספרו כל אחד בנפרד את מספר המצביעים שמסומנים בספרי הבוחרים כמי שהצביעו והגיעו שניהם לתוצאה של למעלה מ-400 מחיקות בספר הבוחרים לעומת 409 מעטפות שנמצאו בתיבת הקלפי. נתון שמעיד על כמעט התאמה מלאה בין מספר המצביעים ולבין מספר המחיקות בספר הבוחרים.
החלטת בית המשפט העליון, העבירה את האחריות למחדל אם היה כזה בקלפי 12, לפתחו של משרד הפנים ומנהליו. שלא כבעבר, בפני כבוד השופט שפירא, עומדת למבחן אמינותו של משרד הפנים ואמינות עובדיו ומנהליו אל מול אמינות גרסתה של הגב' אזולאי ולבין מה שקרה בין שתי הספירות.
מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל" 31.12.08

תגובות

  1. האם יש מקום להשוואה בין הגרסאות?
    הרי הגב' אזולאי לא היחידה שהייתה נוכחת בזמן ספירת הקולות. כל חברי הוועדה ומשקיפים מכל מפלגה עמדו וצפו בנעשה. כולם בלי יוצא מן הכלל ראו את תמונת המצב של אי התאמה בין ספר הבוחרים לבין המעטפות ובעיקר שהמעטפות המיותרות היו לטובת אריה טל. האם בית המשפט חושב לרגע שכל הנוכחים בזמן הספירה עיוורים? האם לא מספיק אריה טל ורשימתו מתייחסים לתושבי טירת כרמל כטפשים שאפשר לקנות אותם בנזיד עדשים.תושבי טירת כרמל יקרים, אתם חכמים, אתם יודעים ואתם לא עיוורים וההוכחה לכך, שתבחרו באריה פרג'ון כראש עיר שנבחר ביושר ולא במרמה.

    השבמחק
  2. כרגיל, אלי, אתה טועה ומטעה.

    אני אתאר את הטעויות בכתבה שלך. אני מאוד מקווה שאת הטעויות הללו אתה עושה בתום-לב ובגלל אי-ידיעה או אי-הבנה ולא בגלל תמיכתך במחנה מסויים.

    1. הגב' שרר מעולם, ואני מדגיש: מעולם!, לא ספרה את המחיקות. הדבר היחיד שנטען, זה שפרג'ון ספר בנוכחותה פעם אחת את המחיקות והגיע לתוצאה של כנראה מעל ל-390.

    2. אין עוררין על תוצאות ספירתו של רו"ח פרץ, ולא מחנה פרג'ון, ולא השופט שפירא חולקים על ספירה זו. המחלוקת נסובה על-כך שלדעת אנשי פרג'ון וגם לדעת השופט שפירא, מישהו עלול היה להוסיף מחיקות לספרים הללו לאחר הבחירות. כמובן, שטיעון זה מקבל משנה-תוקף לאור העובדה שכל חומרי הקלפי היו לחלוטין לא מאובטחים.

    3. החלטת בית-המשפט העליון לא העבירה את האחריות לפתחו של משרד-הפנים, ואין לי מושג איך הגעת לכזו מסקנה. החלטת בית-המשפט בסה"כ ביקשה מהשופט שפירא לדון גם בתצהיר של הגב' שרר. היא לא העבירה אחריות לאף-אחד...

    4. לגבי ספירתה של הגב' אזולאי: בוא רק נבהיר, שלאור חוסר ההתאמה שהייתה בספירתה של הגב' אזולאי, אף-אחד מחברי ועדת הקלפי, ובראשם היו"R - אלית טל, לא מצא לנכון לספור את המחיקות שוב...
    אם ענבל טעתה בספירה, וככה טוענים אנשי-טל, למה בתו של אריה טל - אלית טל - לא ספרה את המחיקות בעצמה??

    אני מקווה שהערותי יאירו את עיניך. כרגע, כל כתבותיך לוקות בשגיאות רבות שנוטות בצורה לא מפתיעה לטובת מחנה מסויים מאוד...

    השבמחק
  3. לאנונימי שמתיימר להבין יותר מהאחרים.
    1) גם אם הגב' שרר הייתה רק נוכחת בעת שפרג'ון ספר את המחיקות, תצהירה לבית המשפט מעיד שהדבר נחשב כאילו היא ספרה בעצמה.
    2)למרות שאין עוררין על ספירתו של רואה החשבון מר פרץ, ספירתו לא נלקחה בחשבון בעת הכרעת הדין הראשונה.
    3)כאשר אתה בעצמך טוען שמישהו עלול היה להוסיף מחיקות לספרי הבוחרים לאחר שנחתמו בועדת הקלפי, אתה בעצמך מטיל דופי באנשי משרד הפנים שתפקידם לשמור על כל המסמכים הנוגעים לקלפי. כמובן שזה גם מה שטוענים עורכי הדין של אריה פרג'ון ועורכי הדין של שאר הטוענים לזיופים בקלפי. לעצם טענתך, אם מישהו הוסיף מחיקות, הוא הוסיף אותן כאשר הספרים היו באחריות משרד הפנים.
    4)לגבי הגב' אזולאי...גרסתה צריכה וחייבת להתברר בחקירה של המשטרה או בחקירה נגדית של עורכי הדין. לי אישית קשה להאמין שכל העולם וחברים שלו חברו כדי לגנוב את העירייה מאריה פרג'ון. אני מעדיף להאמין שהגב' אזולאי טעתה בספירה גם אם היא ספרה שלוש פעמים.
    אלי אבוחצרה

    השבמחק
  4. למה אני לא מופתע לא חשבתי לרגע שאולי תחשוב שענבל צודקת אני מאוד מקווה שיעלו אותה להעיד, גב אזולאי ספרה שלוש פעמים וגם היו"ר וגם מזכיר הקלפי אישרו את הספירה שלה אל תשכח גם שהשופט שפירא רשם שהפרוטקול הוא מעל הכל ובפרוטקול כולם מאשרים את הספירה שלה ועל פי הכרות שטחית עם ענבל קשה לי להאמין שהיא תשקר והכי חשוב תמיד תזכור שלפני כל הבלאגן שנוצר ענבל היא הרי פעילה של טל.
    זו שאתה וכל המחנה של טל מכנים אותה בוגדת ומאימים עליה אני מחזק אותה וגאה שיש לנו בעיר תושבת כמוהה זה כבר לא חשוב טל או פרגון היקר הצדק

    השבמחק
  5. הגב אזולאי הכוונה לענבל בן שמחון?

    השבמחק
  6. לאנונימי
    קשה לי להתווכח עם אנשים שלא מצליחים לקרוא פסק דין כמו שצריך.
    בית המשפט העליון כבר קבע שכבוד השופט שפירא טעה כאשר ראה בפרוטוקול ועדת הקלפי את חזות הכול. הכל חוזר לכב' השופט שפירא כדי שיבחן את החלטותיו מחדש על פי הנחיותיו של בית המשפט העליון שאומרות במפורש שהפרוטוקול אינו יכול להוות המסמך היחידי כדי להגיע לחקר האמת ולתוצאה היחידה. בית המשפט העליון חייב את כב' השופט שפירא לראות ותת את הדעת גם על הספירות המאוחרות שנעשו בספרי הבוחרים.
    נ.ב. לידיעתך הגב' אזולאי שימשה כחברה בקלפי 12 מטעמו של מוריס בנימין מסיעת "אמינות ויושר".
    אלי אבוחצרה

    השבמחק
  7. למר אבוחצירא,

    אני מאוד מצטער לראות, שמצאת לנכון לא לפרסם את תגובתי על התגובה הלא מדוייקת שלך.
    בתגובתך העלית שאלות על 4 הטעויות שציינתי בכתבתך. אני עניתי על כל הנושאים האלו, ואני מאוד מצטער לראות שאתה בוחר שלא לפרסם את תגובתי הנושפת, ובכך אתה מטעה את עיני הצופים בבלוג, אשר יחשבו שאין לי תגובה לטענותיך.

    אני מצטער לראות שלאת אין מקום בתגובות לבלוגים אצלך.

    אני מאוד מקווה שהיושר (ולו היושר העיתונאי הבסיסי) יגיע מתישהו גם אליך.
    אין לי אלא להצר על-כך שמי שרוממות הצדק בגרונו, מעוות אותו בכזו צורה.

    האנונימי

    השבמחק
  8. לאנונימי
    כל התגובות למאמר "מלחמת הגרסאות ומה שיש ביניהן..." פורסמו תחת המאמר עצמו. אם יש תגובה שלך שלא פורסמה זה לא בגלל שהיא צונזרה אלא בגלל שהיא לא הגיעה למערכת בכלל. אשמח אם תנסה שוב ואז היא תפורסם בהמשך.
    אלי אבוחצרה

    השבמחק
  9. אלי,

    מאחר שאמרת שתגובתי לא הגיעה - אני אנסה שוב...

    אני רושם את תגובתי להערותיך לגבי 4 הטעויות שציינתי בכתבתך:

    1. זה שהגב' שרר ראתה את הספירה, זה ממש לא אותו דבר שהגב' שרר ספרה בעצמה. אם אתה רוצה לבדוק אותי - אני מזמין אותך ללמוד מה זה: "עדות שמיעה".
    בנוסף, אם אתה אומר שלראות מישהו סופר זה שקול ללספור בעצמך - הרי שאלית טל ראתה את ענבל אזולאי סופרת 3 פעמים, ולכן, לפי שיטתך ניתן לומר שזה כאילו אלית טל בעצמה ספרה 351 מחיקות...
    אי-אפשר לנקוט בעמדה מסויימת רק כשזה משרת אותך, וכשזה לא משרת אותך - לבחור עמדה אחרת.

    2. ספירתו של רו"ח פרץ, הובאה לבית-המשפט המחוזי, והסיבה שהיא לא נלקחה בחשבון, היא, לפי דברי השופט רון שפירא: "...לא מצאתי לנכון להתייחס לספירות שהתבצעו במועד מאוחר יותר...", כך שהשופט סמע את זה, התייחס לזה, והחליט שאין לנושא זה משקל. ראה את פסק-דינו של השופט רון שפירא בנושא זה.

    3. אינני מטיל דופי באנשי משרד הפנים, אבל חייבים לומר את האמת, והאמת היא שהחומר של הבחירות (פרוטוקולים, ספרי מחיקות וכו') - לא נשמר כלל וכלל, שהרי הוא היה בביתה של הגב' מרים שרר, כאשר היא לא שהתה בביתה. בנוסף, וזה חמור הרבה יותר, החומר נשמר בערב הבחירות בחדר בעירייה ללא שמירה, כאשר לחדר זה היו מפתחות לרבים מעובדי העירייה, ובכללם גם עובדי עירייה שהינם פעילים של מחנה טל.

    4. לא מפתיע אותי שאתה מעדיף להאמין לכך שהגב' אזולאי טעתה בספירתה 3 פעמים. השאלה היא: אם היא טעתה בספירה 3 פעמים - למה יו"ר הקלפי, שאמונה על הבחירות בקלפי - הגב' אלית טל - לא ספרה שוב וגילתה את הטעות שאתה טוען שהגב' אזולאי ביצעה?

    בנוסף, מי שביקש שהמשטרה תברר נושא זה, היה לא אחר מאשר פרג'ון, אשר הגיש תלונה למשטרה בנושא זה.

    ועוד דבר: אני לא חושב ש"כל העולם וכו' חברו נגד פרג'ון"... אני יותר חושב שיותר הגיוני מזה שענבל אזולאי (שהינה אובייקטיבית ולא שייכת לאף-מחנה) לא טעתה בספירתה, וכאשר שמע אותו אדם שאחראי על הזיוף בקלפי שהזיוף חצי-התגלה, הוא הגיע לעירייה במהלך ליל הבחירות, ניצל את העובדה שכולם היו במטות השונים, נכנס לחדר עם החומר (שלא היה מאובטח), והוסיף את המחיקות החסרות.

    אני מקווה שהארתי את עיניך ...
    אני מחוייב לאמת, ואי-אפשר להעדיף אמת מסויימת (אתה ציינת: "...אני מעדיף להאמין..."), רק כי היא מסתדרת יותר טוב עם האג'נדה הפוליטית שלך. אני מעדיף ללכת עם האמת, גם כשהיא לא מסתדרת עם האג'נדה הפוליטית שלי, זה נקרא "יושר עיתונאי". ממשפטיך רואים בבירור שאתה מחוייב יותר למשנתך הפוליטית מאשר ליושר עיתונאי. חבל.

    האנונימי.

    השבמחק
  10. יש לי רק דבר אחד לומר לאנונימי
    אין לי מושג לאיזה צד אתה שייך אני יכולה רק להגיד לך שכתושבת העיר כל מילה שלך בסלע יש מצב שאדם מדבר שטויות או כותב מה שאומרים לו לרשום ויש אדם שראיתו מפוקחת ושם לב לפרטים נהנתי לקרוא את תגובתך השנונה תמשיך ככה
    ולך אלי זה לא בושה ללמוד נראה לי שכדאי לך לנסות להיות טיפה נטרלי ככה אולי תשאיר לך פתח לימים הבאים בהם פרגון יהיה ראש עיר ואתה יקירי עדין תהיה מובטל שיושב אצל מירים בקפה

    השבמחק
  11. לאנונימי ולאנונימית ערב טוב...
    כאשר העיוורון הופך לשנינות, קטונתי מלנסות להסביר את עמדתי או את כוונת בית המשפט העליון בפסק דינו האחרון. אני מציע לשניכם, להמשיך ולהתבשם בשנינות ובחדות שעוטפת אותכם, עד לפסיקתו של בית המשפט המחוזי...
    נ.ב. בית הקפה של מרים, הוא אחלה מקום ואני גאה לשבת בו...מרים היא אחלה אישה והקפה שלה אין עליו. מי שיקרא את הפרופיל שלי בבלוג, ישכיל להבין שאני מונע מהעיקרון של עשיית כסף במנימום עבודה. זה יכול ללמדכם שהבטלה(ולא הגניבה) היא חלק מנוף חיי ואני גאה בעובדה הזאת.
    אלי אבוחצרה

    השבמחק
  12. אלי שלום!
    צריך לזכור עובדה חשובה. המספר 351 נרשם ע"י הגברת שספרה בלבד בפרוטוקול. הספירה נעשית בעל פה ואין שום אסמכתא כתובה למספר זה. יכול להיות שנקבע בטעות. לעומת זאת היו 409 מחיקות בשני ספרים ו409 מעטפות. פרג'ון טען שנעשה זיוף כלומר מישהו החדיר מעטפות והוסיף מחיקות בשני ספרים. אני לא שופט אבל נראה לי יותר הגיוני שמישהי טעתה בספירה. ברור שהטיעונים של פרג'ון נשענו רק על המספר הזה ולדבריו היו אנשים שזייפו את התוצאות. האמת תצא לאור בשבוע הבא כאשר האנשים יעידו בבית המשפט. לא נורא נחכה עוד שבוע. שים לב שרוב התגובות לכתבה זו הם מאנשי פרג'ון, הם רואים שהאמת יוצאת לאור לאט לאט וזוהי שירת הברבור של הקדנציה שלו.

    השבמחק
  13. אני לא מבין מרוצה פריד המפסיד הגדול
    תחזיר את המפתחות של סניף הליכוד ביבי חם עלייך

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?