כוח ושררה...


מאבקי כוח המתנהלים בתוך מערכת פוליטית, מובילים ומסמנים את תחילת הסוף...

כל מערכת בחירות ובמיוחד מערכת בחירות אמוציונאלית כמו זו שחוו הפוליטיקאים המקומיים בבחירות האחרונות, משאירה משקעים, מרירות והמון שנאה מיותרת בין הפוליטיקאים השונים. המנצחים רוצים להתחשבן עם המפסידים והמפסידים מנסים לגמד את חלקם בליבוי היצרים שהביאו לשנאה שהצטברה כלפיהם.
מה שמבדיל בין פוליטיקאי קטן לבין מנהיג אמיתי, זאת היכולת של המנהיג להתנתק מהרצון והצורך האמיתי לפעמים, לבוא חשבון עם מי שפגעו בו במהלך קמפיין הבחירות, למען טובת הציבור ולמען טובת העיר או המדינה שנמצאת תחת אחריותו.
דוגמה טובה להתנהגות אצילית כזאת, נתן סגן ראש העיר לשעבר, איציק ואנונו, במהלך נאום הניצחון מעל הבמה המאולתרת. הוא הודה לראש העיר המפסיד אריה פרגון, על תרומתו לטירת כרמל וקרה לו להמשיך ולעשות למען העיר למרות ההפסד. אצילותו של איציק ואנונו, מקבלת חיזוק מהעובדה שהוא היה האדם המוכפש ביותר ע"י המחנה של אריה פרג'ון, ולמרות זאת, הוא בחר שלא לרקוד על דמו של המפסיד.
לראש העיר הנבחר, אריה טל, מחכים ימים לא קלים והחלטות לא קלות. בסביבתו הקרובה, נמצאים אנשים טובים ומוכשרים, מלאי מרץ וצורך להוכיח. לצערי, לחלק מאיתנו ובעיקר לצעירים הפוליטיים שבינינו, נדמה שחובת ההוכחה טמונה בכוחנות הפוליטית שאנו מנסים להפעיל ולא בשכל הישר או במה שטובת הכלל דורשת. חבל שכך.
לראש העיר הנבחר, אריה טל, אדם שאני מעריך מאוד ושהצלחתו חשובה לי ביותר, אני מציע לפעול מתוך שיקול דעת עמוק שעיקרו, טובתה של טירת כרמל ולא חשבונאות פוליטית.
מאת: אלי אבוחצרה "חדשות טירת כרמל" 15.11.08

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?