מערכת החינוך בטירת כרמל מקבלת ציון גבוה במחוז חיפה בדירוג של משרד החינוך. מאת: אלי אבוחצרה

מערכת החינוך בטירת כרמל, הצליחה בשנים האחרונות לבלום בהצלחה גדולה את תופעת הנשירה מבתי הספר, כך עולה מנתונים שמפרסם היום משרד החינוך באתר החדש 'שקיפות בחינוך' שמעניק לראשונה בארץ, תמונה חינוכית עדכנית על כל מוסדות החינוך ברשויות המקומיות בארץ, שכוללת נתוני השוואה ארציים ומחוזיים. הנתונים, מתחלקים על פני עשרים ואחד מדדים שמחולקים לארבעה אשכולות ובהם: 'ערכים ואקלים חינוכי', 'למידה והישגים', 'התמדה ונשירה' ומרכיב 'הצוות החינוכי'. בנוסף, האתר מפרסם גם נתונים על ההשקעות התקציביות של משרד החינוך ברמה הארצית, המחוזית, הרשותית והבית ספרית ובכך למעשה מעניק משרד החינוך תמונה מלאה על הנעשה במוסדות החינוך בארץ.

על פי הנתונים שהתפרסמו השבוע באתר 'שקיפות בחינוך' של משרד החינוך, עולה כי במערכת החינוך בטירת כרמל יש את אחוז ההתמדה הגבוה ביותר במחוז חיפה שכולל את הערים: נשר, חיפה, קריית ים, קריית מוצקין, קריית ביאליק וקריית אתא, בנושא תלמידים שהתחילו במערכת בכיתה א' וסיימו אותה בכיתה י"ב והוא עומד על 90.7% מכלל התלמידים.

בנוסף, מערכת החינוך של טירת כרמל, נמצאה שנייה באחוז הזכאים לתעודת בגרות בקרב תלמידיה בין הערים שכלולים במחוז חיפה וזאת בשל אחוז הזכאים לתעודת בגרות בקרב הבוגרים שעומד על  81.3% והיא שנייה רק לעיר נשר שמובילה את מחוז חיפה עם 93.4% זכאים לתעודת בגרות. מתוך הנתונים, עולה כי 28.4% מקרב הזכאים לתעודת בגרות בטירת כרמל עשו זאת עם חמש יחידות באנגלית. 7.7% מקרב הזכאים עשו זאת עם חמש יחידות במתמטיקה ו-3.1% מהבוגרים קיבלו את תעודת הבגרות בהצטיינות.
אריה טל, ראש העיר ומחזיק תיק החינוך. צילום: יח:צ
אריה טל, ראש העיר ומחזיק תיק החינוך בעיריית טירת כרמל: "כבר בשנה הראשונה שלי כראש עיריית טירת כרמל ב-1993, נדהמתי מהאחוז הנמוך של הזכאים לתעודת בגרות במערכת החינוך בטירת כרמל שעמד על כ-19%. מאז ועד היום, אני מצהיר מעל כל במה שאני אעשה הכול כדי להביא את מערכת החינוך בעירנו לקדמת הבמה החינוכית במדינת ישראל ולא משנה כמה זה יעלה לקופת העירייה והיום, הנתונים המדהימים שמפרסם משרד החינוך, מעידים כאלף עדים על גודל ההצלחה של ההשקעה הזאת ועל ההצלחה של כל אחד ואחת שעסקו ותרמו לנושא החינוך של ילדנו שאין שני לחשיבותו בתקופה המודרנית שבה אנו חיים. אני גאה בתלמידי טירת כרמל שהגיעו להישגים המרשימים האלה שמעניקים ל-81.3% מהם תעודת בגרות ואני יותר מגאה בתלמידים שהתקשו ולמרות הקשיים החזיקו מעמד במערכת החינוכית ולא נשרו. אני רוצה לנצל את הבמה הזאת כדי להודות לכל הצוותים החינוכיים בעיר שעובדים ושוקדים על חינוכם של ילדי טירת כרמל מהרגע שהם נולדים ועד שהם מגיעים לבגרות". 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?