טירת כרמל מתייחדת עם זכרם של הנספים בשואה הנאצית

 מאת: אלי אבוחצרה
מאות בני נוער השתתפו בטקס לציון יום השואה והגבורה בטירת כרמל
בכירי העירייה ביחד עם מאות בני נוער עומדים בעת תפילת יזכור לזכרם של הנספים בשואה
ראש העיר אריה טל: "בתקומתו של העם היהודי שהצליח לאחר השואה לעלות מבירא עמיקתא לאיגרא רמא, מצויה נחמתה ותקוותה של מדינתנו הקטנה שמשמשת כמגדל של נאורות, קדמה וחופש באזור שבו העמים סביבנו נאבקים על זכויות אדם בסיסיות".
ראש העיר אריה טל נואם בטקס הזיכרון לנספים בשואה. צילום: יח"צ
בטקס מרשים ומכובד, בהשתתפותם של מאות מתושבי העיר ובהם בני נוער רבים, מנהלי מחלקות בעירייה ואישי ציבור בכירים וביניהם ראש העיר אריה טל ובתיה אשתו והסגנים מוריס אסייג ומוריס בנימין, ציינה עיריית טירת כרמל בערב רביעי (כ"ו בניסן) את כניסתו של יום הזיכרון לשואה והגבורה.
תלמידי שיפמן בעת הופעתם בערב הזיכרון לנספים בשואה
את הטקס שנערך באולם 'אשכול פיס', הנחה איש החינוך הוותיק, אלי פדידה, והוא נפתח בעמידה של הקהל לזכרם של הנספים בשואה הנאצית ובתפילת 'יזכור' שאותה קרא המנחה אלי פדידה. לאחר מכן, תלמידים ותלמידות מביה"ס 'שיפמן' קראו מסכת של סיפורים וזיכרונות של ניצולים מהשואה ושרו שירים לזכרם.


בדברים שנשא ראש העיר אריה  טל, בפני באי הטקס ובהם מאות בני נוער, הוא הביע את צערו על העובדה שבזמן האחרון כולנו עדים לאירועים מזעזעים של אלימות כנגד קשישים וביניהם גם אלימות כנגד ניצולי שואה "אנחנו לא נסבול זאת" הצהיר ראש העיר אריה טל ברור וצלול והוסיף: "כולנו מחויבים לשמור על רווחתם של ניצולי השואה כדי שיוכלו לחיות את שארית ימיהם ברווחה ובבטחה ועלינו לעמוד בהבטחה הזאת. התקומה היהודית שקרתה לאחר השואה הנאצית, קשורה ביכולת שלנו להתמודד מול אלה הרוצים לכלותינו והיכולת הזאת אפשרה את הקמתו של המפעל הציוני וגם את המשך קיומנו עד הימים האלה. בשואה הנאצית נספו שישה מיליון יהודים ובימים האלה בפעם הראשונה מאז קום המדינה, חיים בישראל מעל לשישה מיליון יהודים. בתקומה הזאת של העם היהודי שהצליח לעלות מבירא עמיקתא לאיגרא רמא, מצויה נחמתה ותקוותה של מדינתנו הקטנה שמשמשת כמגדל של נאורות, קדמה וחופש באזור שבו העמים סביבנו נאבקים על זכויות אדם בסיסיות". 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?