בטירת כרמל צועדים לכבוד עצמאותה של מדינת ישראל

תלמידי ביה"ס יגאל אלון צעדו לכבוד יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל

 ביום שישי (06/05) השתתפו תלמידי ביה"ס היסודי 'יגאל אלון' בטירת כרמל בצעדת העצמאות המסורתית שעורך ביה"ס זו השנה העשירית ברציפות. במהלך הצעדה הססגונית לכבוד יום העצמאות ה-68 למדינת ישראל שנערכה ואורגנה ע"י הצוות החינוכי של ביה"ס בסיועם של עיריית טירת כרמל ומשטרת ישראל, צבעו התלמידים את הרחובות המרכזיים של העיר בצבעי כחול לבן.
ראש העיר אריה טל ומנהלת ביה"ס אורנה עגיב מוקפים בצועדים הצעירים. צילום: יח"צ
בתחילת הצעדה, יצאו התלמידים והוריהם מביה"ס כשהם לבושים בחולצות לבנות עם סמל הצעדה וכובעים כחולים ובידיהם שלל דגלי ישראל ודגלי העיר טירת כרמל. במהלך הצעדה ולכל אורכה, קיבלו הצועדים הצעירים קריאות התפעלות ועידוד מצד תושבי העיר שליוו אותם לאורך הרחובות.
תלמידי יגאל אלון חוגגים 68 לעצמאות מדינת ישראל. צילום: יח"צ
בסוף הצעדה,  התרכזו כולם לפני אנדרטת הנופלים שבה נערך הטקס המרכזי בהשתתפותו של ראש העיר אריה טל, סגנו מוריס אסייג, אורחים ותושבי העיר. את הטקס הנחתה המורה הוותיקה, חנה גרינברג. ראש העיר אריה טל, נשא דברים בפני התלמידים הצעירים וברך אותם, את ההורים ואת הצוות החינוכי בברכת חג עצמאות שמח והדגיש בנאומו כי "בזכות חללי מערכות ישראל קמה מדינתנו ולהם אנו חייבים את עצמאותנו וביטחוננו".
 
צילום: יח"צ
מנהלת ביה"ס, אורנה עגיב ציינה בנאומה בפני התלמידים כי "אנו זוכרים וכואבים את הנופלים במערכות ישראל, בני טירת כרמל אשר 'במותם ציוו לנו את החיים'. עם החוזק הזה נעמוד זקופים, ונשמור על המולדת, כי אין שום מקום בעולם שיש בו ארץ כה נהדרת". 

לציון יום הולדת 68 למדינת ישראל, שרו תלמידי ביה"ס 'יגאל אלון' במהלך הטקס שירי ארץ ישראל ואת ההמנון הלאומי 'התקווה' ולאחר מכן הפריחו התלמידים 68 בלונים בצבעי כחול לבן לאוויר לציון יום העצמאות ה-68 של מדינת ישראל. בסוף הטקס הופרחו יונים לבנות כסימן לשאיפתנו לשלום, אחווה ורעות בקרבנו ועם שכננו.


הנהלת בית הספר 'יגאל אלון'  מציינת, כי צעדת העצמאות העשירית התקיימה במסגרת קדימויות בית הספר מתוך מגמה להנחיל בקרב התלמידים  את ערכי הזהות הציונית ואהבה למדינתנו ישראל .

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?