טירת כרמל מצדיעה ומרכינה ראש לזכר הנופלים במערכות ישראל

מאת: אלי אבוחצרה
טירת כרמל מתייחדת עם זכר הנופלים במערכות ישראל
לזכרם של הנופלים במערכות ישראל
23,447 חיילים ואנשי כוחות הביטחון נפלו במערכות ישראל מאז ראשיתה של הציונות בשנת 1860 (תר"ך) ועד לשנת 2016 (תשע"ו) ומתוכם, שבעים ושבעה נופלים הם מבניה ובנותיה של העיר טירת כרמל.
בערב יום שלישי (10/05), התכנסו אלפים מתושביה של העיר טירת כרמל ובתוכם, משפחות שכולות, נציגי צה"ל ומשטרת ישראל, מנהלים בכירים בעיריית טירת כרמל ואישי ציבור בכירים ובראשם ראש העיר אריה טל וזוגתו בתיה, מסביב לאנדרטת הנופלים ברחבת העירייה כדי להתייחד עם זכרם של אלה אשר במותם ציוו לנו את החיים ולהשתתף בטקס הזיכרון לכבודם.
בכירי העירייה בטקס הזיכרון לנופלים במערכות ישראל. צילום: יח"צ
במהלך טקס, שאותו הנחה מנהל המחלקה לחינוך, עמי ויס, חברי חבורת הזמר 'קול הלב' קראו פרקים לזכרם של הנופלים ושרו קטעי שירה נוגים שאותם ליוו נגני הקונסרבטוריון המקומי. בשעה שמונה בדיוק, הושמעה צפירה בת דקה וכל הנוכחים עמדו דום לזכרם של הנופלים.

לאחר מכן, ראש העיר אריה טל נשא דברים לזכרם של הנופלים וציין כי לא נוכל לעולם לחגוג את יום העצמאות של מדינתנו לפני שנזכיר ונזכור את אלה שבדמם ובנפשם העניקו לנו את העצמאות. לאחר מכן פנה ראש העיר למשפחות השכולות ואמר "ביום הזה שהאומה כולה מתייחדת עם זכרם של יקירכם, אנחנו מתחייבים בפניכם לזכור אותם תמיד ומבטיחים שלעולם לא נחגוג את עצמאותנו לפני שנרכין ראש לכבודם ולזכרם של בניכם ובנותיכם הנופלים".

הרב ברוך טולדנו, רבה הראשי של טירת כרמל, קרא פרקי תהילים לזכרם של הנופלים. איש הציבור ומנהל בית העלמין לשעבר, ברוך אביטל, קרא 'קדיש' ואת תפילת 'אל מלא רחמים' לזכרם של הנופלים ולאחר מכן, שמות כל הנופלים מטירת כרמל, הוקראו ותמונותיהם נראו על מסך ענק.

בסוף הטקס, הונחו זרים על אנדרטת הזיכרון ולאחר מכן הקהל התפזר בשקט מופתי. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?