פורקים מתח מעל תושבי טירת כרמל

מאת: אלי אבוחצרה
החל הליך הפירוק של קו המתח העילי שחצה את כל צידה המערבי של טירת כרמל
סוף לקווי המתח העילי מעל השכונות החדשות. צילום: חברת חשמל
בימים אלה ולאחר מאמצים עילאיים של ראש העיר אריה טל שנאבק במשך שנים רבות על הנושא החשוב הזה, החלו עובדים של חברת החשמל בהליך הפירוק של קו המתח העילי שחוצה את טירת כרמל לאורך כל צידה המערבי.

כזכור, ממשלת ישראל ומשרד האוצר התנגדו במשך שנים ארוכות לאשר את פרויקט הטמנת קו המתח שחוצה את טירת כרמל, בגלל עלותו הכספית הגבוהה שעמדה על כ-100 מיליון ₪. התעקשותו של ראש העיר אריה טל, שבטיחותם ובריאותם של תושבי השכונות החדשות עמדה לנגד עיניו, הביאה לפנייה אישית שלו לראש הממשלה שהנחה את מנכ"ל משרדו להעביר פנייה מטעמו לוועדת השרים להסרת חסמים. לאחר בדיקת שווי הקרקע שמיועדת לבנייה באזור שממנו יוסר קו המתח העילי, החליטו חברי וועדת השרים להסרת חסמים לאשר את הטמנת קו המתח בעלות של 100 מיליון ₪.
מפרקים את המתח מעל ראשי התושבים. צילום: חברת חשמל.
לפני שבועות אחדים, סיימו עובדי חברת החשמל את העבודות להטמנת קו המתח בטירת הכרמל ולאחר שנערכו בדיקות של תקינות המערכת המוטמנת, החלו עובדי החברה בעבודות הפירוק של הקו העילי אשר נכון להיום מנותק מחשמל.


עבודות הפירוק של קו המתח העילי, תימשכנה בין חודשיים לשלושה חודשים. במהלך כל עבודות ההטמנה והפירוק של קו המתח, ראש העיר אריה טל, מקיים קשר שוטף עם מנהל מחוז חיפה של חברת החשמל אברהם פל, שמעדכן אותו על התקדמות הפרויקט. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?