בעקבות בקשה של ראש העיר אריה טל אושר תקציב להקמת מעון שיקומי בטירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה


שר העבודה והרווחה חיים כץ, אישר בשבוע שעבר את בקשתה של העיר טירת כרמל, לקבל במסגרת קול קורא תקציב להקמת מעון שיקומי בטירת כרמל שיעניק שירות וטיפול לילדי העיר והסביבה.
צילום: יח"צ
לבקשת התקציב שנשלחה לשר חיים כץ בחודש פברואר האחרון, נלוותה פניה אישית של ראש העיר אריה טל, שבה הוא העלה טיעונים חשובים ונוקבים שיצדיקו את הקמתו של המעון השיקומי בטירת כרמל. "רק לאחרונה חתמה העיר טירת כרמל על הסכם גג עם משרד השיכון, הסכם שהכפיל את מספר הפעוטות הזכאים לטיפול בטירת כרמל שיאפשר את השתלבותם בעתיד בחברה. כדי שאוכל להעניק לאותם פעוטות את הטיפול מבלי שהוריהם יצטרכו לצאת מתחמי העיר ולהפסיד ימי עבודה רבים, אני זקוק לעזרתך בעניין הזה" כתב אריה טל והוסיף: "מרכז שיקומי מהסוג המתבקש, ייתן מענה עתידי לצורכי ילדים עם מוגבלויות מטירת כרמל וגם לילדים מחוצה לה. העיר טירת כרמל, רואה בהשקעה בחינוך וטיפול של ילדים בגיל הרך, חלק מהפיתוח הכללי של שירותי הקהילה בעיר וגדילת העיר והקמת המעון השיקומי יהווה חלק נכבד באותו מכלול של שירותי קהילה הניתנים בטירת כרמל" סיכם ראש אריה טל את מכתבו לשר חיים כץ.

בעקבות הדברים האלה ובשל החשיבות הרבה שיש לנושא הטיפול והשיקום של ילדים בגיל הרך, החליט שר העבודה והרווחה חיים כץ בתחילת החודש לאשר לעיר טירת כרמל במסגרת קול קורא, תקציב של 5.350.000 מיליון ₪ להקמת בניין חדש בן שלוש קומות בטירת כרמל שבו יופעל מעון שיקומי לילדים עם מוגבלויות מטירת כרמל והסביבה. "מעונות היום השיקומיים הם חלון ההזדמנות של המדינה שנועד לסייע לפעוטות עם מוגבלויות להדביק את הפער בינם לבין אחרים" כתב השר כץ במכתב שבו הוא הודיע לעיריית טירת כרמל ולעוד שש רשויות מקומיות בישראל שבהן בחר השר לאשר את התקציב להקמת המעון שיקומי בתחומן מתוך מאות בקשות שהוגשו למשרדו.

המעון השיקומי החדש בטירת כרמל, אמור להיבנות עד לתאריך ה-01/09/19 במועד שבו תיפתח שנת הלימודים תשע"י. עלות הבנייה של המעון השיקומי החדש שאמור להיבנות במבואות הצפוניים של טירת כרמל, מוערכת ב-9.000.000 מיליון ₪ ועיריית טירת כרמל אמורה להשלים מתקציבה את הפער שבין תקציב התמיכה של משרד הרווחה לעלות הבנייה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?