אזהרה לתושבים ולהורים בטירת כרמל: צמח רעיל ומסוכן נצפה צומח בשדות הפתוחים בעיר. מאת: אלי אבוחצרה


מחלקת הדוברות של עיריית טירת כרמל, הוציאה לפני שעה הודעת אזהרה לתושבי העיר בדבר הימצאות צמח "הדטורה" בקרבת העיר טירת כרמל. בהודעה, מזהירים הגורמים המוסמכים בעירייה את תושבי העיר ובעיקר את הילדים מהתקרבות או נגיעה/אכילה של הצמח בשל הסכנה מהרעלים שמצויים בו.
צמח הדטורה זקופת הפרי

האזהרה של גורמי העירייה הגיעה בעקבות החשש שתלמידים יתפתו לגעת או להריח את הצמח שכל החלקים בו כולל הצוף רעילים מאוד ויכולים לפגוע קשה בתפקוד הלב.

צמח 'הדטורה' הוא צמח בר רעיל ממוצא טרופי ששייך למשפחת הצמחים הסלוניים והוא צומח בעיקר בחודשי הקיץ. הצמח מעוטר בפרחים לבנים גדולים שבסוג מסוים הם דומים למשפך זקור ובסוג  אחר הפרחים נראים כמשפך רפוי. הצמח על סוגיו השונים, מכיל רעלים מסוכנים שמשמשים כסם הזיות שבו משתמשים צרכני סמים עניים שמכנים אותו 'עשב השטן' ו-'צמח המכשפות'.
הצמח מעוטר בפרחים לבנים שמוציאים ריח רע
למרות שהצמח והרעלים שבו גורמים להזיות חריפות ופוגעים קשות בתפקוד הלב של המשתמשים בו, הוא אינו נמצא בפקודת הסמים של מדינת ישראל ובשל כך השימוש בו הוא חוקי. 

בשנת 2002, חמישה צעירים מהמרכז השתמשו ברעלים שמצויים בצמח 'הדטורה' ונפגעו בצורה קשה מהשימוש בסם. החמישה פונו מהמסיבה שהיו בה כאשר אחד מהם שהיה במצב קריטי נפטר מדום לב לאחר מספר שעות, שניים פונו במצב קשה ושניים במצב קל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?