טירת כרמל תחובר בשלושה צירי גישה ומעברים לרצועת החוף שלה עד שנת 2035. מאת:אלי אבוחצרה

כך עולה מתוכנית המתאר הכוללנית של טירת כרמל, שאותה הציג צוות התכנון לתושבים שהגיעו למפגש הציבורי שיזמה העירייה ובו ניתנה לתושבים הזדמנות להשפיע על התוכנית בהצגת עמדותיהם לגביה וגם לשאול שאלות על תוכנית המתאר. ראש העיר אריה טל: "טירת כרמל ותושביה נמצאים בצומת זמן חשוב מאין כמוהו לקביעת עתידה התכנוני של טירת כרמל לעשרים השנים הבאות".
צילום: יח"צ
עשרות מתושבי העיר טירת כרמל וביניהם בכירים בעיריית טירת כרמל ובראשם ראש העיר אריה טל והממלא מקום שלו מוריס אסייג, הגיעו ביום שני (01/08) לבניין הספרייה העירונית החדש כדי להשתתף במפגש ציבורי שבו נדון העתיד התכנוני של העיר טירת כרמל לעשרים השנים הבאות.
צילום: יח"צ
את המפגש הציבורי עם התושבים שהכותרת שלו הייתה 'טירת כרמל-שנת 2035', פתח ראש העיר אריה טל בברכה לעושים במלאכת התכנון והביע תקווה שציבור התושבים ינצל את המפגש החשוב כדי לשאול שאלות וכדי להעלות הצעות לטובת עתידה התכנוני של טירת כרמל. "נבחרי הציבור והתושבים בטירת כרמל, נמצאים בצומת זמן חשוב מאין כמוהו לקביעת עתידה התכנוני של העיר לעשרים השנים הבאות ואני מקווה שהציבור ינצל את הזדמנות שניתנה לו כדי להשפיע בצומת הזמן החשוב הזה" הצהיר ראש העיר רגע לפני פתיחת המפגש.
צילום: יח"צ
לאחר מכן, נציג מצוות התכנון של תוכנית המתאר הכוללנית, הראה לתושבים מצגת של התוכנית שאותה הוא ליווה בהסברים...תוכנית המתאר הכוללנית של טירת כרמל, נועדה להכיל בתוכה תוכניות ארוכות טווח שיתנו מענה ואופק תכנוני לעיר טירת כרמל לעשרים השנים הבאות. בנוסף, התוכנית תעניק דמוקרטיזציה לתהליך התכנון, שבה התושבים באמצעות נבחרי הציבור שלהם יוכלו לקבוע את הקווים המנחים של התכנון תוך הסרת מגבלות הפיתוח שתוכנית המתאר הארצית עלולה לכפות עליה. 

במהלך המצגת, צוות התכנון הציג לתושבים גם את עיקרי תוכנית המתאר הקיימת שבה הושם דגש על הגדלת אחוזי הבנייה לגובה, הגדרת רשת רחובות ראשית שבה תהיה עדיפות להולכי רגל ורוכבי אופניים וזאת על מנת ליצור פעילות עירונית תוססת באמצעות עירוב שימושים ויצירת מרכז חדש לעיר. הגדרת מרכז העיר בייעוד הקרקע למגורים, מסחר ועסקים. בכפוף להסכמים עם ארגוני הטבע השונים, תיסלל שדרה רציפה ממרכז העיר ועד רצועת חוף הים של טירת כרמל, כולל מעבר תת קרקעי מתחת לכביש 2 ופסי הרכבת, שבה יהיו שבילים להולכי רגל ושבילים לרוכבי אופניים, ובהמשך יפותחו עוד שני מעברים דומים שיצאו מנקודות שונות בעיר ויחוברו בנקודות שונות של רצועת החוף. פיתוח חוף הים של טירת כרמל. עידוד וחיזוק תחומי המסחר והתעשייה  והגדלת השטחים המוצעים לתעסוקה בדרום העיר. העצמת ניצול הקרקע באזורי התעסוקה הקיימים וחיזוק ופיתוח של מערך השטחים הפתוחים של העיר ומימוש האפשרויות ליישום תוכנית תמא 38 בשכונות ביאליק, גיורא ובן צבי.
צילום: יח"צ
לאחר המצגת, ניתנה לתושבים אפשרות להביע את עמדתם לגבי התוכנית הקיימת ולהציע הצעות לשינויים לתוכנית הקיימת וגם לשאול את ראש העיר ואת צוות התכנון שאלות. התושבים לא הביעו עמדה לגבי התוכנית הקיימת וגם לא הציעו שינויים משלהם לתוכנית אבל ניצלו את ההזדמנות ושאלו מספר שאלות וביניהן: האם יישום התוכנית יפגע במרקם האנושי הייחודי של טירת כרמל? ובעוד כמה זמן התוכנית אמורה לעבור לשלב הביצוע?.

 ראש העיר אריה טל, ענה באופן אישי לשאלה הראשונה ואמר שבכל תוכנית פיתוח יש פגיעה מסוימת בקיים אבל, נבחרי הציבור וצוות התכנון של תוכנית המתאר, עושים ויעשו כל מאמץ כדי למזער עד למינימום את הפגיעה במרקם האנושי הייחודי שמרכיב את האוכלוסייה בטירת כרמל ואותו המאמץ יושקע גם כדי לשמור על סביבת הטבע הייחודית שמקיפה את העיר. בנוגע לשאלה השנייה, צוות התכנון של תוכנית המתאר הכוללנית ענה כי אם לא יהיו בעיות מיוחדות, יישום תוכנית המתאר יתחיל בעוד כעשרה חודשים עד שנה.

בסוף המפגש ולאחר שנענו כל שאלות התושבים, לחץ ראש העיר אריה טל את ידיהם של רבים מהתושבים שנראו מרוצים מהדרך התכנונית שבה העיר טירת כרמל הולכת בה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

יזכור ישראל ויתברך בזרעו ויאבל על זיו העלומים וחמדת הגבורה...