תחל שנה וברכותיה. מאת: אלי אבוחצרה

כ-4000 תלמידים בגילאים 0-18 צפויים ללמוד בכל מסגרות החינוך של עיריית טירת כרמל בשנת הלימודים תשע"ז. ראש העיר אריה טל: "פתיחת שנת הלימודים תמיד מרגשת אותי מחדש ואני רוצה לנצל את הבמה הזאת כדי לאחל הצלחה ושנת לימודים פורייה לכלל התלמידים בעיר".

שלומי דהן, המנהל החדש של המחלקה לחינוך: "התאהבתי בעיר טירת כרמל ובאוצר האנושי שמרכיב את האוכלוסייה שגרה ועובדת בעיר הנפלאה הזאת".
שלומי דהן, מנהל המחלקה לחינוך החדש. צילום: יח"צ
שנת הלימודים תשע"ז שתיפתח ביום חמישי האחד לספטמבר בכל מוסדות החינוך במדינת ישראל, תביא איתה את בשורת הגידול וההתרחבות של מערכת החינוך בטירת כרמל, בשורה שהיא תוצאה ישירה של גידול האוכלוסייה בעיר. הגידול וההתרחבות של מערכת החינוך בטירת כרמל בשנת תשע"ז, יבואו לידי ביטוי בשתי שכבות גיל. האחת בכיתות הגן שאליהן יתווספו השנה ארבעה גנים חדשים שייתנו מענה ל- 112 תלמידים חדשים בכיתות הגן ועוד שתי כיתות לימוד חדשות לילדי כיתות א' שיתווספו לשתי כיתות א' קיימות בביה"ס היסודי 'דגניה' ובביה"ס היסודי 'זבולון המר', וייתנו מענה לתוספת של 56 תלמידים בשכבת הגיל של היסודי.

ככלל...בכל מערכות החינוך בטירת כרמל, לומדים כ-4000 תלמידים מגיל 0 ועד גיל 18 לפי הפירוט הבא: 251 ילדים בגיל 3-0 במעונות היום, 822 תלמידים בגני הילדים, 1444 תלמידים בארבעה בתי ספר יסודיים רשמיים ועוד אחד מוכר ולא רשמי, 1149 תלמידים ילמדו בשני בתי הספר התיכוניים בעיר ועוד 291 תלמידים ילמדו במסגרות של החינוך המיוחד. בנוסף, ביוזמתו של ראש העיר אריה טל, תפתח עיריית טירת כרמל בשנת הלימודים תשע"ז  20 צהרונים מסובסדים בגני הילדים שאליהם נרשמו עד עכשיו 421 ילדים.
ראש העיר אריה טל. צילום: יח"צ

מערכת החינוך בטירת כרמל, היא אחת המערכות הגדולות והחשובות בטירת כרמל שאותה מוביל ומנהיג בעשרים השנים האחרונות, ראש העיר אריה טל: "יום פתיחת שנת הלימודים תמיד מרגש אותי מחדש ואני רוצה לנצל את הבמה הזאת כדי לאחל הצלחה ושנת לימודים פורייה לכלל התלמידים בעיר. במהלך חודשי הקיץ, שיפצנו ושידרגנו את כל מוסדות החינוך בעיר וגם צירפנו למערכת החינוך בעיר כוחות חדשים ורעננים שבראשם עומד איש החינוך הוותיק והמוערך שלומי דהן, שמונה למנהל המחלקה לחינוך בטירת כרמל. אני רוצה לנצל את הבמה הזאת כדי לאחל לשלומי דהן הצלחה בתפקיד המלא אחריות שהוא לקח על עצמו ולקוות שביחד איתו, תלמידי העיר טירת כרמל יגיעו לפסגות חדשות וגבוהות של מצוינות בכל תחומי הלימוד".

כאמור, לאחרונה מונה שלומי דהן, מנהלו לשעבר של ביה"ס עירוני ה' למנהל החדש של המחלקה לחינוך בעיריית טירת כרמל. שלומי דהן, איש חינוך וותיק שומר מסורת ועתיר הישגים בתחום החינוך הפדגוגי והערכי חברתי, נולד וגדל בעיר הדרומית דימונה. לאחר שירותו הצבאי, עבד שלומי כעשר שנים בענף ההיי-טק בתחום של פיתוח וניהול מערכות מידע ולאחר שלא ראה שם את ייעודו, פנה לתחום החינוך ושם הוא עשה חיל בשמונה עשרה השנים שלו בתחום. בשבע השנים האחרונות, ניהל שלומי דהן את ביה"ס התיכון הגדול והמוביל של העיר השכנה חיפה, עירוני ה'. בתקופת הניהול של שלומי דהן, זכה ביה"ס 'עירוני ה' להצלחות רבות בנושאים חשובים כמו אינטגרציה ששילבה תלמידים מכל חלקי העיר בביה"ס היוקרתי והגדילה את המעורבות החברתית של התלמידים והגיוס המשמעותי לצה"ל. בנוסף, עירוני ה' בתקופת ניהולו של שלומי דהן, הפך לביה"ס מוביל במדינת ישראל במספר התלמידים שלמדו בו מתמטיקה ופיזיקה ברמה של חמש יחידות ובשנת הלימודים תשע"ו, זכה עירוני ה' תחתיו לקבל את המקום השני ברשימה הארצית של בתי הספר הערכיים והמצטיינים. שלומי דהן, בן 49, נשוי ואב לשישה ילדים, מתגורר ביישוב 'רקפת' במשגב.


שלומי דהן, מנהל המחלקה לחינוך: "התחלתי לעבוד במערכת החינוך בטירת כרמל לפני כחודשיים. במעט זמן שאני עובד בטירת כרמל, הספקתי להתאהב בעיר המיוחדת הזאת ובמיוחד באנשים שמרכיבים את האוצר האנושי שחי ועובד בה. החודשיים שאני עובד במערכת החינוך בעיר, לימדו אותי שבטירת כרמל נבנו יסודות איכותיים של חינוך פורמאלי ובלתי פורמאלי ואני רואה בתפקיד שלי כמנהל מערכת החינוך החדש, חובה ואחריות לחבר בין כל היסודות המבורכים הקיימים לכוחות החדשים והמעולים כדי ליישם את החזון המשותף של כלל תושבי העיר ומנהיגיה שמטרתו להוביל את כלל תלמידי העיר למיצוי הפוטנציאל שלהם עד לגובה של הצטיינות ברמה הארצית. כמובן, שנקפיד שהצוותים החינוכיים ישימו דגש על מימוש היכולות של כל תלמיד ותלמידה שיאפשרו להם לפרוש כנפיים מתוך עבודה קשה ומאמץ משותף שיביאו אותם למצוינות וחדשנות תוך העמקת הצד השורשי, היהודי והציוני שמשמשים בסיס ערכי וחברתי לחיי הקהילה בטירת כרמל ובמדינת ישראל".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?