השר יובל שטייניץ ובכירים בשרות הציבורי השתתפו בטקס לציון סיום העבודות להטמנת קו המתח העליון. מאת: אלי אבוחצרה

ראש העיר אריה טל: "סיום עבודות הטמנת קו המתח העליון שחצה את צידה המערבי של טירת כרמל, הוא סוג של חלום שהתגשם".
השר שטייניץ וראש העיר אריה טל. צילום: יח"צ
בטקס צנוע ומרגש שהתקיים ביום שלישי (23/08) במרכז מע"ש בטירת כרמל, בהשתתפותם של בכירים רבים בשרות הציבורי וביניהם שר התשתיות הלאומיות, יובל שטייניץ, ראש העיר טירת כרמל, אריה טל, ראש עיריית נשר אבי בינמו, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, האלוף (במיל') יפתח רון-טל, מנכ"ל חברת חשמל, עופר בלוך, סגני ראש העיר טירת כרמל, חברי מועצה, מנהלי מחלקות ועשרות תושבים, ציינה עיריית טירת כרמל את סיום עבודות הטמנת קו המתח העליון שחצה את כל צידה המערבי של טירת כרמל.
סיום עבודות הטמנת קו המתח העליון של חברת החשמל, חתמו שבע וחצי שנים של מאמצים עילאיים ומאבק חסר פשרות מצידו של ראש העיר אריה טל להסרת החסמים של הבירוקרטיה הממשלתית והשגת תקציב של כמעט מאה מליון שקל שנדרש למימוש הפרויקט.
צילום משותף של הבכירים שהגיעו לטקס. צילום: יח"צ
"סיום עבודות הטמנת קו המתח העליון שחצה את צידה המערבי של טירת כרמל, הוא סוג של חלום שהתגשם" אמר ראש העיר אריה טל בפתח הדברים שנשא בפני באי הטקס. בהמשך,  הודה ראש העיר לשר יובל שטייניץ על תרומתו הרבה למימוש החזון החשוב של הטמנת קו המתח העליון שפתח בפני העיר טירת כרמל ותושביה הזדמנויות ענקיות לפיתוח העיר וקידום יוזמות עסקיות וכלכליות. בהמשך דבריו הודה ראש העיר גם לבכירי חברת החשמל, לשר התשתיות לשעבר, סילבן שלום, לבכירי עיריית טירת כרמל ולמנהלי המחלקות ובמיוחד למנהלת לשכת ראש העיר הוותיקה והמוכשרת, אירמה אלואשווילי, שבעקשנותה ובהתמדתה תרמה רבות לקידום הפרויקט.
ראש העיר אריה טל מגיע לטקס עם השר שטייניץ והאלוף יפתח טל-רון. צילום: יח"צ
כזכור, ממשלת ישראל ומשרד האוצר התנגדו במשך שנים ארוכות לאשר את פרויקט הטמנת קו המתח העליון שחצה את צידה המערבי של טירת כרמל, בגלל עלותו הכספית הגבוהה שעמדה על כ-100 מיליון ₪. התעקשותו של ראש העיר אריה טל והאמון המלא שלו בנחיצות ההטמנה לפיתוחה הכלכלי של העיר טירת כרמל, הביאה לפנייה אישית שלו לראש הממשלה שהנחה את מנכ"ל משרדו להעביר פנייה מטעמו לוועדת השרים להסרת חסמים. לאחר בדיקת שווי הקרקע שמיועדת לבנייה באזור שממנו יוסר קו המתח העילי, החליטו חברי וועדת השרים להסרת חסמים בעידודו של שר האוצר דאז, יובל שטייניץ, לאשר את הטמנת קו המתח העליון בעלות של 100 מיליון ₪.
הקהל שהגיע לטקס בזמן שירת התקווה. צילום: יח"צ
לאחר שהוסרו כל החסמים והתקבל האישור התקציבי לפרויקט, החלו לעובדי חברת החשמל לפני מספר חודשים את העבודות להטמנת קו המתח העליון. לאחר שהקו הוטמן, ערכו המהנדסים של חברת החשמל בדיקות של המערכת המוטמנת ולאחר שאושרה תקינותה, החלו עובדי החברה בעבודות הפירוק של הקו העילי, עבודות שהסתיימו בימים אלה.


בדברים שנשא שר התשתיות הלאומיות, יובל שטייניץ, הוא ברך את ראש העיר אריה טל ואת תושבי העיר טירת כרמל על מימוש החזון הכול כך חשוב לפיתוחה של העיר טירת כרמל. בנוסף, הודה השר שטייניץ לבכירי חברת החשמל על המאמצים שהם השקיעו להצלחת הפרויקט. בדברים שנשא האלוף במל' יפתח טל-רון, יו"ר דירקטוריון חברת החשמל, הוא ברך את הברכה 'שהחיינו והגיענו לזמן הזה' ואמר שלמנהיגות אמיתית נדרשות שתי יכולות. "האחת, לראות את החזון והשנייה, ליישם את אותו החזון. הצלחת פרויקט הטמנת קו המתח העליון בטירת כרמל, מוכיחה מעל לכל ספק שראש העיר שלכם אריה טל, התברך בשתי היכולות שנדרשות למנהיגות אמיתית". 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

יזכור ישראל ויתברך בזרעו ויאבל על זיו העלומים וחמדת הגבורה...