בהוראת ראש העיר אריה טל: עיריית טירת כרמל מבצעת אכיפה מוגברת ברצועת החוף שלה כנגד עברייני פסולת . מאת: אלי אבוחצרה


רצועת החוף של העיר טירת כרמל שמתחילה סמוך לחוף הקשתות בצפון ומסתיימת בקו מקביל לביה"ס החקלאי 'כפר גלים' בדרום, הייתה מאז ומתמיד אחד מהמקומות הפסטורליים ביותר ברצועת החוף הצפונית של מדינת ישראל ובשל כך אוהבי ים למיניהם מחיפה והסביבה נהרו לרצועת החוף הבתולית של טירת כרמל כדי ליהנות משקט משולב בים כחול וחול זהוב.
חלק מרצועת החוף הפסטורלית של העיר טירת כרמל. צילום: יח"צ
בשנים האחרונות, עברייני פסולת חסרי אחריות מאזור חיפה וסביבתה, החלו להשליך פסולת על סוגיה השונים בעורף של רצועת החוף היפה-פייה של טירת כרמל. השלכת הפסולת, גרמה לזיהום קשה של רצועת החוף וזאת בשל הזליגה של הפסולת מהצד העורפי של החוף לתוך שטח החול והים שבו נוהגים המתרחצים לשהות ולבלות. 
מחסום אבני הבטון שהוצב על הגבול שבין רצועת החוף של חיפה לבין רצועת החוף של טירת כרמל. צילום: יח"צ
בעקבות כך, המשרד להגנת הסביבה של מדינת ישראל, שלח באמצעות היחידה הארצית להגנת הסביבה הימית מכתב התראה לעיריית טירת כרמל ולעומד בראשה אריה טל, על מפגעי הפסולת הרבים שנמצאו בבדיקה שנעשתה ע"י פקחי החברה ברצועת החוף של טירת כרמל, שאם לא יטופלו על פי הנדרש בחוק, תישלל מעיריית טירת כרמל התמיכה הכספית מהמשרד להגנת הסביבה.
עברייני פסולת מחיפה וסביבתה מזהמים את רצועת החוף הפסטורלית באשפה ביתית ואשפה תעשייתית. צילום: יח"צ
בעקבות מכתב ההתראה, הורה ראש העיר אריה טל לעובדי מחלקת חזות העיר לפעול לאלתר לניקיון רצועת החוף של טירת כרמל ובמקביל להקים מחסום שימנע כניסת כלי רכב לרצועה העורפית של החוף וזאת כדי למנוע מעברייני פסולת למיניהם להשליך אשפה במקום.

בנוסף, ראש העיר אריה טל הורה להפעיל אכיפה מוגברת כנגד עברייני פסולת שנתפסים בזמן שפיכת פסולת ברצועה העורפית של החוף. ראוי לציין, שראש העיר אריה טל, דרש להשאיר מעבר להולכי רגל שרוצים להיכנס לרצועת החוף החולית וזאת למרות שהחוף אינו מוכרז.

בעקבות הנחייתו של ראש העיר אריה טל, עובדי מחלקת חזות פני העיר של עיריית טירת כרמל הציבו מחסום מאבני בטון שפוזרו לרוחב קו הגבול שמפריד בין רצועת החוף של העיר חיפה לרצועת החוף של טירת כרמל כך שיחסמו כניסת כלי רכב לא מורשים ובמקביל יאפשרו להולכי רגל ומתרחצים אפשרות מעבר לחוף. בנוסף, הוצב שער ברזל בחלק העורפי של החוף כדי לאפשר כניסת רכבי הצלה ורכבים של גורמי אכיפה עירונית ומשטרתית. 

בנוסף, הוצבו פחי אשפה בכל רצועת החוף וקבלן ניקיון נכנס שלוש פעמים בשבוע כדי לנקות את רצועת החוף מבקבוקי פלסטיק ובדלי סיגריות שמשליכים המתרחצים וגם כדי לפנות את פחי האשפה המלאים. במקביל, החלו גורמי האכיפה בעיריית טירת כרמל במבצע אכיפה מוגבר כנגד עברייני פסולת שמשליכים אשפה ביתית ותעשייתית בעורף החוף ובכך מזהמים את רצועת החוף כולה.

סגירת הכניסה לכלי רכב לא מורשים ושאר הפעולות שעליהן הורה ראש עיריית טירת כרמל אריה טל, החזירו את רצועת החוף של טירת כרמל להיות נקיה, פסטורלית ומהנה.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?