עיריית מונהיים שבגרמניה תעניק את השם 'טירת כרמל' לאחד מרחובותיה החדשים. מאת: אלי אבוחצרה


מועצת עיריית מונהיים, העיר התאומה של טירת כרמל בגרמניה, אישרה בימים האחרונים בתמיכתו של ראש העיר דניאל צימרמן, לקרוא ארבעה רחובות שיבנו בשכונה חדשה על שמם של מנהיגים ומנהיגות יהודיים ועוד רחוב אחד על שמה של העיר טירת כרמל. הרחובות החדשים, ייבנו בשכונה חדשה שתיקרא 'מונהיים על הריין' ומלבד שמה של טירת כרמל, יקראו שאר הרחובות על שמם של יצחק רבין, מנחם בגין, חנה סנש והנרייטה סולד.
צילום: יח"צ
הטקס לכבוד הענקת השמות לרחובות החדשים בעיר מונהיים, יתקיים במהלך חודש מאי הקרוב. קריאת הרחובות החדשים על שמה של טירת כרמל ועל שמם של אישים ישראלים ויהודים, נעשתה כמחווה לקשרי הידידות האמיצים והמצוינים של תושבי מונהיים עם העיר טירת כרמל ומדינת ישראל שנמשכים כבר למעלה משלושים שנים. כאות מחווה השלטים שיוצבו לאורך הרחובות  יהיו בשפה הגרמנית ובשפה העברית בצירוף הסבר על המנהיגים ועל העיר טירת כרמל.

ראש העיר אריה טל ומועצת עיריית טירת כרמל, הודו לראש עיריית מונהיים דניאל צימרמן ולחברי מועצת העיר שלו על המחווה הייחודית ויוצאת הדופן לציון הקשרים המיוחדים שבין הערים והיוזמה הייחודית להבעתם. העיר טירת כרמל מקיימת קשרי ידידות עמוקים עם העיר התאומה מונהיים שבגרמניה כבר למעלה משלושים שנים שבמהלכן מתקיימים חילופי משלחות נוער אינטנסיביים בין תלמידי הערים, חילופי אומנים, תזמורות, עובדים, נבחרי ציבור ותושבים וגם מתקיימים פרויקטים משותפים ולימוד הדדי לרעיונות ופרויקטים.

ראש עיריית מונהיים דניאל צימרצמן, שמכהן בתפקידו כשבע שנים, השתתף גם הוא כתלמיד בחילופי הנוער בטירת כרמל בעת היותו תלמיד בביה"ס התיכון. בעבר, לאחר השריפה הגדולה בפארק הכרמל, התגייסו תושבי מונהיים לגיוס כספים למען שיקום פארק הכרמל והעצים שעלו באש באזור טירת כרמל. בסיוע כספים אלה, הוקם "פארק מונהיים" בפאתי פארק הכרמל, שמשרת את תושבי טירת כרמל והמטיילים הרבים שפוקדים את האזור.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?