ראש העיר אריה טל השתתף בטקס החתימה על אמנה בית ספרית לתקשורת מכבדת של תלמידי ביה"ס היסודי אפרים צמח. מאת: אלי אבוחצרה


בתום תהליך ארוך ומשמעותי שכלל את כלל קהילת התלמידים בביה"ס היסודי אפרים צמח בטירת כרמל, נחתמה בשבוע שעבר אמנה בית ספרית לתקשורת מכבדת ברשת. בטקס החתימה על האמנה, השתתפו ראש העיר אריה טל, מנהלת ביה"ס מירה אלמליח, מנהלת תכנית "עיר ללא אלימות" ליאת קרביץ קלאורה, מורים, הורים ותלמידים.
צילום: יח"צ
הטקס המרגש, התקיים באולם האירועים של ביה"ס 'אפרים צמח' שקושט לרגל האירוע בכרזות ועליהם טביעות ידיים של כל התלמידים שבאמירה זו חתמו על האמנה כחלק מהטמעת התהליך בכיתות והתחייבו לשמור על כלליה.

הצוות החינוכי של ביה"ס 'אפרים צמח' שדוגל בערכים של שמירה על כבוד הזולת, יושרה וצניעות, ראה צורך חשוב בחתימת התלמידים על אמנה שתיכתב ע"י קהילת בית הספר ובהם תלמידים, מורים והורים ושבאמצעותה ניתן יהיה לשקף את ערכיו של ביה"ס ותשים את נושא התקשורת המכבדת ברשתות החברתיות ובמרחב המקוון בסדר בעדיפות ראשונה במעלה.
צילום: יח"צ
הכללים עליהם הוסכם באמנה, עסקו בהתנהלות תלמידים והורים ברשת ובקבוצות, לאופי השיח, שמירה על פרטיות, הפצה, אחריות, עזרה לחבר שנפגע, דיווח על בריונות ברשת, איסור על השימוש בטלפון בשטח ביה"ס ועוד...
הוסכם עוד כי תוקם ועדה בית ספרית שתכלול נציגים מטעם התלמידים, המורים וההורים שידונו במקרים בהם לא כובדו הכללים ובה יחליטו על טיפול חינוכי-ערכי בהתאם למקרה.

התהליך הינו המשך לשותפות אמיצה ורבת שנים של הצוותים החינוכיים בביה"ס 'אפרים צמח' עם התכנית 'עיר ללא אלימות' של המשרד לביטחון פנים. במסגרת התכנית, התקיימו מפגשי שיח משותפים של תלמידים, הורים ומורים שבהם הציגו השותפים סוגיות שונות העולות מהשימוש ברשתות ומההתנהלות במרחב המקוון.

מירה אלמליח, מנהלת ביה"ס אפרים צמח, ציינה בדבריה בטקס כי כילדים וכמבוגרים אנו גולשים באינטרנט שעות רבות מדי יום והוא הפך לחלק בלתי נפרד מחיינו ומפעילותנו היומיומית. האינטרנט הוא עולם רחב ידיים ויתרונותיו רבים, הוא מאפשר גישה למידע רב ואפשרויות התקשורת בו כמעט בלתי מוגבלות ועלינו לזכור תמיד שאותם הכללים של כבוד, לשון נקיה, צניעות ויושרה, שאנו מקפידים לשמור במציאות, חלים גם במרחב המקוון ועלינו להקפיד לשמור עליהם באותה מידה. לתופעות כמו בריונות, גזענות, קריאות לחרם - אין מקום לא במציאות היומיומית ולא באינטרנט, יש להוקיע אותן והן ראויות לכל גנאי. יש להשתמש בכלי זה באופן מושכל, לנצל את יתרונותיו ולהתרחק מחסרונותיו.

ראש העיר אריה טל, ברך את הצוותים החינוכיים של ביה"ס אפרים צמח ואת מובילי תכנית עיר ללא אלימות בטירת כרמל על האמנה החשובה ובפניה חמה לתלמידים ולהורים הוא אמר: "אם תרגישו שמשהו פוגע בכם, מיד ספרו למי שנמצא בקרבתכם כי בסוף זה יכול להציל אתכם או ילדים אחרים מלהיפגע או ממעשה רע..". בהמשך דבריו הוסיף והדגיש ראש העיר את החשיבות שיש לתקשורת מכבדת בעידן בו אנו מנהלים את השיח במסכים ולא פנים אל מול פנים. "עלינו לחנך את הדור הבא כי נורמות ההתנהגות המקובלות במציאות היומיומית שלנו צריכות לחול גם ברשת, תוך שימת דגש מיוחד לערכים של כבוד לכל אדם, קבלת האחר ופתיחות למגוון אמונות ודעות" סיכם ראש העיר אריה טל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?