ראש העיר אריה טל השתתף בהפנינג יום המשפחה שערך צוות מרכז משלים למשפחה בטירת כרמל. מאת: אלי אבוחצרה


צוות 'מרכז משלים למשפחה' בטירת כרמל, שהוקם כדי לתת שירות למשפחות שבהן יש ילדים עם צרכים מיוחדים, ערך בשבוע שעבר הפנינג לכבוד יום המשפחה שהשתתפו בו משפחות רבות מטירת כרמל והסביבה.
צילום: יח"צ
במהלך ההפנינג, שהיה באווירה כיפית וקלילה, נהנו המשפחות מתחנות הפעלה מגוונות שהתקיימו בגן הנגיש שבפארק 'נחל גלים'. התחנות המגוונות שבהן הופעלו המשפחות, עסקו במציאת הפתעות במבוך, הפרחת בועות, צילום מגנטים, הליכה במסלול מכשולים ועוד... את התחנות הפעילו מרפאות בעיסוק של מרכז הפעו"ט שאותן הובילה שרון שפיר בסיוע מתנדבים מתנועת "אחרי" שנעזרו במורים חיילים ובעובדים מצוות השיקום של המחלקה לשירותים חברתיים.
צילום: יח"צ
בנוסף, צוות ההדרכה של האקדמיה לכדורגל בטירת כרמל הפעיל בהתנדבות תחנת משחק כדורגל כשילדי האקדמיה לכדורגל משתתפים בפעילות בתחנה כשהם לבושים בחולצות עם סמל של "מרכז משלים למשפחה". בסיום הפעילות הפיזית, התכנסו כולם לשעת סיפור בספריה העירונית בתרגום לשפת סימנים.
אורח הכבוד בהפנינג היה ראש העיר אריה טל שברך את המשפחות לכבוד יום המשפחה והודה לצוותים ולמתנדבים על עבודתם החשובה. ליאור אביבי, מנהלת הספרייה העירונית שהייתה שותפה להפקת האירוע, סיפרה על חוויה אישית משפחתית שלה שכללה מסיבת בר מצווה לילד עם צרכים מיוחדים. בסיום ההפנינג, נערה שיחה עם המשפחות שבמהלכה מרבית המשפחות גילו רצון להגיע לפעילויות הבאות.
צילום: יח"צ
מרכז משלים למשפחה בטירת כרמל, קם מתוך תפיסה שהמשפחה היא המפתח להצלחתו של ילד עם צרכים מיוחדים וזאת מאחר שהמשפחה כולה מושפעת מכך שיש בן משפחה עם צרכים מיוחדים והדרך לסייע לילד כזה עוברת דרך המשפחה. מטרת המרכז למשפחה היא לשפר את איכות חיי המשפחה ובתוכה ההורים, האחים והסבים.

בימים אלה נעשה גיוס של הורים לילדים עם צרכים מיוחדים מטירת כרמל שמעוניינים להיות שותפים בפעילות המרכז תוך גיבוש רעיונות שייתנו מענה לאתגרים עימם המשפחות מתמודדות. במהלך הפעילות במרכז, מתקיימים ערבי מידע וזכויות, הרצאות, סדנאות וקבוצות תמיכה, פעילויות העשרה והפגה, אירועים ופעילויות שיא לכל המשפחה. מרכז משלים למשפחה הינו שירות אוניברסלי שמוענק לכלל המשפחות בטירת כרמל שיש להן ילד מגיל לידה עד גיל 25 עם צרכים מיוחדים ואין צורך להיות מוכר בשרות הרווחה או לפתוח תיק כדי להשתתף בפעילות המרכז.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?