כיתת ט"כניון תיפתח בחטיבת הביניים של ביה"ס שיפמן בשנת הלימודים הבאה. ראש העיר אריה טל בירך על היוזמה. מאת: אלי אבוחצרה


במסגרת מדיניות החינוך למצוינות שמובילים ראש העיר אריה טל ומנהל המחלקה לחינוך שלומי דהן, תיפתח בשנת הלימודים הבאה כיתת ט"כניון בחטיבת הביניים של ביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן' בטירת כרמל.
צילום: יח"צ
במסגרת ההכנות לפרויקט, ערך הצוות החינוכי של ביה"ס בתחילת השבוע כנס חשיפה לכיתת ט''כניון לתלמידי כיתות ו' והוריהם. בכנס, שהתקיים באולם המפואר של אשכול פיס, השתתפו כ- 200 הורים ותלמידים.
צילום: יח"צ
"חינוך למצוינות  מהווה חלק חשוב מהחזון החינוכי של מערכת החינוך בעיר טירת כרמל וזאת מתוך מחשבה שכל אחד מהתלמידים צריך לשאוף למצוינות ולמצות את יכולותיו" ציין שלומי דהן בדברי הברכה להורים והתלמידים שהגיעו לכנס החשיפה.

ראש העיר אריה טל, איחל הצלחה לעוסקים במלאכת החינוך ולתלמידים וציין כי "דור העתיד של טירת כרמל שמקבל היום את מיטב הכלים להצלחה, יהווה בעתיד הלא רחוק אבן שואבת למערכת החינוך של מדינת ישראל".

חתן פרס נובל, פרופ' אהרן צ'חנובר, שתלמידי חט''ב שיפמן לומדים אצלו במסגרת התכנית ''לומדים עם מדענים וטייסים'' אמר כי הוא מאמין גדול בתכונות אישיות מולדות ובכל זאת, יש חשיבות גדולה מאד לזיהוי מצוינות שלפעמים נותרת חבויה (אצל התלמידים). אנחנו לא מדברים כאן על גאונות, אלא על תכונה שנמצאת במרחק נגיעה וצריך פשוט להושיט יד ולגעת בה, סיכם פרופסור צ'חנובר.

כיתת הט"כניון היא תוצר ייחודי לשיתופי פעולה טובים בין הטכניון ומערכת החינוך בטירת כרמל. התכנית מיועדת לתלמידות ותלמידים סקרנים שמצטיינים במתמטיקה ואוהבים את תחום המדעים. הלמידה בכיתת הט"כניון כוללת מתמטיקה ברמה גבוהה ביותר, פיתוח חשיבה לוגית, למידה במעבדות הטכניון וקורס קדם אקדמי. התלמידים ייבחרו לכיתת הטכניון רק לאחר שיעברו קורס במתמטיקה שנמשך שלושה ימים באשכול הפיס שבסופו יהיה מבדק. מטרת המבדק היא לבחון את יכולת הלמידה והחשיבה ולא את ידיעות התלמידים במתמטיקה .עד לכתיבת שורות אלה נרשמו לקורס 54 תלמידים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?