רשות הטבע והגנים אישרה לעיריית טירת כרמל להיעזר בגורמים מקצועיים לצורך דחיקת חזירי הבר משכונות המגורים בעיר. מאת: מערכת מבט



בעקבות תלונות רבות של תושבי שכונות הקצה בטירת כרמל על תופעת חזירי הבר שמסתובבים בשעות הלילה המאוחרות בלב שכונות המגורים תוך סיכון ביטחונם האישי של הדיירים, קיימו גורמים בכירים בעיריית טירת כרמל ישיבה דחופה עם נציג רשות הטבע והגנים במחוז חיפה, שמטרתה למצוא פתרונות לבעיית חזירי הבר בעיר.
חזיר בר מצוי.

במהלך הישיבה, הודיע מנהל מחלקת חזות העיר אריה וגנר, שלמרות שגורמי העירייה פועלים כבר זמן רב על פי ההנחיות וההדרכה של רשות הטבע והגנים במטרה להרחיק את חזירי הבר משכונות המגורים, לא צלחה המטרה למגר את תופעת מטרד חזירי הבר בשכונות המגורים ובשל כך הוא דרש מנציג רשות הטבע והגנים לפעול ביחד עם גורמי העירייה כדי למצוא פתרון דחוף לבעיה.  

נציג רשות הטבע והגנים טען בישיבה, שבעיית חזירי הבר בשכונות מגורים ידועה ומוכרת בכל הצפון ולא רק בטירת כרמל. בנוסף, רשות הטבע והגנים מטפלת על פי חוק בבעיית חזירי הבר שנמצאים במרחק של 500 מטר מהבית הקיצוני ביותר בעיר. בתוך תחום ה-500 מטר על הרשות לדאוג לפתרון הבעיה.

מנהלת המוקד העירוני ליזי אלקלעי, שאלה את נציג רשות הטבע והגנים האם יכול להיות שהפעילות של רשות הטבע והגנים מחוץ לתחום של ה-500 מטר מהעיר היא הסיבה שחזירי הבר נדחקים לתוך שכונות המגורים של טירת כרמל?

נציג רשות הטבע והגנים שלל את האפשרות הזאת ואמר כי בעיית חזירי הבר בשכונות המגורים נובעת בשל יובש מים בהרים שנוצר בשל מיעוט הגשמים ודוחק את חזירי הבר לחפש מקורות מים ואוכל מחוץ לתחום וגם בשל ריבוי טבעי שבשנים האחרונות גדל פי שלושה מהממוצע הרב שנתי...הפתרון מצוי ביצירת פעולה הפוכה שתדחוק את חזירי הבר מחוץ לתחומי העיר ואת זה אפשר לעשות רק בעזרת גורמים מקצועיים שידחקו את אוכלוסיית חזירי הבר בצורה מושכלת ומקצועית אל מחוץ לגבולות העיר.

בסוף הדיון הוחלט שרשות הטבע והגנים תעניק לעיריית טירת כרמל היתר של חודש ימים להעסקת גורם מקצועי שיפעל לדחיקת אוכלוסיית חזירי הבר אל מחוץ לגבולות העיר טירת כרמל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?