מרכז משלים למשפחה בטירת כרמל ערך סדרת מפגשים אינפורמטיביים למשפחות של מתבגרים וצעירים עם צרכים מיוחדים בעיר. מאת: אלי אבוחצרה


ילד עם צרכים מיוחדים במדינת ישראל בכלל ובטירת כרמל בפרט, מוקף מהגיל הרך ועד סיום מסגרת הלימודים שלו בצוות מקצועי ובתכניות  קידום. במהלך תהליך התבגרותו של הנער, הורים רבים מוצאים עצמם אובדי עצות בשאלות על עתידו- האם יוכל ללכת לצבא או שירות לאומי? איזו עבודה תתאים לו? האם כדאי לו לצאת למסגרת דיור? כיצד להדריך אותו בנושאי מיניות?
צילום: יח"צ

בשל הצורך החשוב במענה לשאלות אלה, התקיימו בחודש יולי 2018 במסגרת הפעילות השוטפת של 'מרכז משלים למשפחה' בטירת כרמל, ארבעה מפגשים עם הורים של בני נוער וצעירים עם צרכים מיוחדים.

במסגרת המפגשים, שהתאפשרו בזכות שיתוף פעולה של 'מרכז משלים למשפחה' עם משרד הרווחה, עיר ללא אלימות, המוסד לביטוח לאומי, מע"ש חותם ועמותת אהב"ה, קיבלו בני המשפחה מענה לשאלות רבות שמטרידות אותם בחיי היום יום וביניהם בנושאים כמו תהליך מינוי של אפוטרופוס ומידע על הזכויות שמגיעות להם בביטוח הלאומי. בנוסף, ניתנה במהלך המפגשים גם סדרת הרצאות שהועברו בצורה אינטימית ע"י מיטב אנשי המקצוע בתחום.

'מרכז משלים למשפחה' הינו שירות של המחלקה לשירותים חברתיים למשפחות  שבהן ילד עם צרכים מיוחדים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?