תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

תחרות 'יש לי כימיה' שמתקיימת אחת לשנה, מופקת ע"י המחלקה להוראת המדעים במכון ויצמן למדע בשיתוף עם חברת כימיקלים לישראל בע"מ והיחידה לפיקוח על הוראת הכימיה במשרד החינוך ומטרתה, לעודד לימודי כימיה כדי לחשוף בפני תלמידי ישראל את עולם הכימיה ונושאים הקשורים ביישומי הכימיה בחיי היומיום ובתעשייה, וזאת כדי להציג בפני הדור הצעיר את חשיבותה של הכימיה ותרומתה לאנושות.
צילום: יח"צ
במהלך חודש פברואר 2017, השתתפו תלמידי שכבה י"ב שלומדים במגמת כימיה של ביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן' בטירת כרמל, בתחרות המחוזית של התכנית 'יש לי כימיה' שנערכה בעיר כרמיאל ולאחר שהם הצטיינו בה, התבשר הצוות החינוכי שליווה אותם, כי הם עלו לשלב הגמר הארצי של התחרות. 

צילום: יח"צ
תחרות הגמר, שנערכה במכון ויצמן למדע ביום שלישי (21/03), נמשכה כשמונה שעות והשתתפו בה מאות תלמידים מכל רחבי הארץ. במהלך התחרות, שנחשבת ליוקרתית ובלתי מתפשרת, נחשפו התלמידים מטירת כרמל למגוון רחב של עבודות ותוצרים שביצעו תלמידים מבתי ספר שונים לצורך התחרות. בנוסף, שמעו התלמידים הרצאות מרתקות בנושאים שנמצאים בחזית תחום המדע והטכנולוגיה, השתתפו בחידון "כימידע" וגם אכלו ארוחת צהריים טעימה ומהנה. בסוף תחרות הגמר, התבשרו תלמידי מגמת כימיה של ביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן' בטירת כרמל, על זכייתם במקום הראשון במחוז הצפון והתברגותם בעשירייה הראשונה של תלמידי ישראל.
צילום: יח"צ
מהצוות החינוכי של ביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן', שליווה והכין את תלמידי המגמה לתחרות, ביקשו לברך את התלמידים הזוכים ובהם:  אלמוג אריאל, הדס שלמייב, דקל בהרדה, עדן עובד, מאיה מויסייב , ספיר ישראלי, ומלול מוריאל ולהודות להם על האומץ, הנחישות והמצוינות שהם גילו לאורך כל שלבי התחרות ובנוסף ביקש הצוות להודות ללבורנטים יעל, יהודה ומירי שליוו את התלמידים לאורך התהליך כולו.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?