טירת כרמל אירחה את חידון התנ"ך המחוזי לשנת תשע"ז. מאת: אלי אבוחצרה

כ-120 תלמידים שלומדים בכיתות ט' ועד י"ב בבתי ספר ממלכתיים וממלכתיים-דתיים במחוז חיפה, השתתפו בחידון התנ"ך המחוזי לנוער לשנת תשע"ז, שנערך ביום שלישי (07/03) באולם אשכול פיס בטירת כרמל. החידון, שנערך בהובלת מינהל חברה ונוער בשיתוף עם גורמים בזרם החינוך הממלכתי וזרם החינוך הממלכתי-דתי וחתני תנ"ך צעירים, עמד בסימן 50 שנה לאיחוד ירושלים וברוח הפסוק 'ירושלים הבנויה, כעיר שחוברה לה יחדיו'.
צילום: יח"צ
אורחי הכבוד בחידון התנ"ך לנוער, שמטרתו לעודד בקרב בני הנוער את הלימוד והעיון בספר התנ"ך שמהווה בסיס תרבותי לעם ישראל, היו ראש העיר אריה טל, סגן ראש העיר מוריס בנימין ששימש גם כחבר צוות השופטים של החידון, מנהלת חברה ונוער במחוז חיפה עינב יניב, מנהל המחלקה לחינוך שלומי דהן וסגנו ציון סודרי. בנוסף,
צילום: יח"צ
חידון התנ"ך לנוער בישראל, שהעיסוק בו ובמרכיביו, נמשך בבתי הספר לאורך כל שנת הלימודים וזאת במטרה להעמיק את העניין ואת יכולת ההתבוננות של התלמידים בספר הספרים של עם ישראל, מתקיים בארבעה שלבים, שהראשון בהם הוא במסגרת הבית ספרית, השני במסגרת המחוזית, השלישי במסגרת הארצית ובסוף התחרות מתקיים חידון התנ"ך העולמי שנערך ביום העצמאות.
צילום: יח"צ
במהלך חידון התנ"ך המחוזי שנערך בטירת כרמל, שהיווה את שיאו של תהליך חינוכי שבו התקיימו חידונים בית ספריים ויום הכנה למתמודדים, נבחנו המשתתפים בשני מסלולים שונים כאשר האחד מיועד ללומדים במסגרות של זרם החינוך הממלכתי והשני ללומדים במסגרות של זרם החינוך הממלכתי-דתי.


בתום החידון, הוכרז יובל שחר, תלמיד בית הספר המשותף במועצה אזורית חוף הכרמל, כחתן התנ"ך המחוזי של בתי הספר הממלכתיים לשנת תשע"ז ואריאל זטקוביצקי, תלמידת אולפנת 'סגולה' בחיפה הוכרזה ככלת התנ"ך המחוזית של בתי הספר הממלכתיים-דתיים לשנת תשע"ז. שני התלמידים שהוכרזו כחתן וכלת התנ"ך המחוזיים לשנת תשע"ז, ייצגו את מחוז חיפה בחידון הארצי שיתקיים ביום שלישי בתאריך ה-28/03/17 וישודר בטלוויזיה וברשת האינטרנט.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?