בפעם הראשונה בטירת כרמל: כנס עירוני לצוותי חינוך והורים לילדים בגיל הרך. מאת: אלי אבוחצרה

 כנס ראשון לצוותים חינוכיים ולהורים לילדים בגיל הרך, נערך ביום שני (27/03) באולם הכנסים של 'אשכול הפיס'. הכנס, שמהווה חלק מתהליך שנועד לשלב ילדים כבר מגיל הלידה בתוך מערכת החינוך העירונית, נפתח בדברי ברכה של מנהל המחלקה לחינוך, שלומי דהן, שציין בהמשך דבריו את עובדת מעמדה של טירת כרמל כעיר חלוצה במדינת ישראל בתחום החינוך והטיפול בגיל הרך והדגיש את הצורך להפוך את הפירמידה החינוכית כך שהשקעת התקציבים והמשאבים תתרכז יותר בתחום החינוך לגיל הרך, שהוא הגיל המשמעותי ביותר בתהליך התפתחותו של התלמיד.
מנהל המחלקה לחינוך, שלומי דהן, נואם בפני באי הכנס. צילום: יח"צ
בהמשך הדברים, הביע שלומי דהן את תקוותו כי גם מדינת ישראל תפעל למען העברת כלל
מעונות היום לאחריות משרד החינוך, דבר שיקל מאוד על ההורים הקורסים תחת הנטל הכלכלי שנופל עליהם בשל שילוב הילדים במעונות היום היקרים. בסוף דבריו, הציג מנהל המחלקה לחינוך בפני הקהל הרב שהגיע לכנס את הפורומים השונים שפועלים בתחום החינוך לגיל הרך ואת התהליכים העירוניים לקידום התחום.
עשרות רבות של הורים וצוותים חינוכיים השתתפו בכנס הראשון בנושא חינוך בגיל הרך. צילום: יח"צ
בשיאו של הכנס, נהנו המשתתפים מהרצאתה של ד"ר אנאבלה שקד, שעסקה בנושא 'תוצאות הגיוניות' והדרך לחינוך ילדים מהגיל הרך לכבד גבולות, לכבד סדר חברתי ולגדול לתוך מערכות שבהן יוכלו לפעול ולהתקדם תוך הבנת עצמם ודרישות הסביבה. ההרצאה זכתה למשובים חמים וחיוביים. בסוף הכנס, ציינו משתתפיו כי הם נהנו מערב מצוין שהגדיל והעצים את השיח בין הצוותים החינוכיים להורים לילדים צעירים בטירת כרמל.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?