טקס פרידה מרגש ליקיר העיר טירת כרמל אלי פדידה שפורש לגמלאות. מאת:אלי אבוחצרה

בטקס מרגש ורב משתתפים, נפרדה מערכת החינוך בטירת כרמל מהמורה והמחנך הוותיק אלי פדידה. לטקס, שנערך בערב יום חמישי (29/06) ברחבה המרכזית של ביה"ס 'שיפמן', הגיעו עשרות רבות של אורחים וביניהם בני משפחתו הקרובה של אלי פדידה ובהם אשתו, ילדיו ונכדיו, צוותים חינוכיים ומקצועיים שעבדו עמו במהלך ארבעים וחמש השנים האחרונות ובהם רבקה שרגיל, המנהלת לשעבר של ביה"ס 'שיפמן' וד"ר בסטיאן האגן, מנהל ביה"ס התיכון בעיר התאומה 'מונהיים', בוגרים ובוגרות שסיימו ללמוד לאורך עשרות השנים האחרונות ואישי ציבור ובראשם ראש העיר אריה טל וסגנו מיכאל כהן.
אלי פדידה, מחנך מוערך ומוערץ ע"י המערכת והתלמידים.
הטקס, שאותו הנחתה במקצועיות רבה המחנכת חנה קרצו, נפתח במילות פרידה חמות של מנהלת ביה"ס 'שיפמן' אירית זליג, שציינה בדבריה את פועלו רב השנים של המחנך אלי פדידה, למען התלמידים ולמען מערכת החינוך העירונית. ראש העיר אריה טל, הודה למחנך הוותיק על תרומתו רבת השנים למערכת החינוך בטירת כרמל והודה לו על העבודה הקדושה שהוא עשה בעשרות השנים האחרונות בתחום קשרי החוץ של העיר טירת כרמל ובתחום משלחות הנוער של תלמידי העיר.

אלי פדידה, שעל ברכיו וערכיו הלימודיים והערכיים, גדלו והתחנכו בארבעים וחמש השנים האחרונות, אלפי תלמידים מטירת כרמל, נולד בשנת 1949 בעיר מקנס שבמרוקו ובשנת 1956 עלה עם משפחתו לישראל. את לימודיו התיכוניים סיים אלי פדידה בביה"ס התיכון 'יבנה' ולאחר לימודיו התגייס לצה"ל ושירת בחטיבת גולני. לאחר שסיים את השירות הצבאי, החל אלי לעבור במערכת החינוך כמורה לגדנ"ע ובשנת 1972 הצטרף לצוות החינוכי של ביה"ס 'שיפמן'. משנת 1972 ועד לימים האלה שבהם הוא משמש כמורה להיסטוריה וסגן המנהלת, עברו דורות של תלמידים מטירת כרמל תחת ידיו החינוכיות והערכיות של אלי פדידה, שהפך למותג מנצח אצל בני הנוער בעיר שמעריצים אותו גם שלושים וארבעים שנה אחרי שסיימו את הלימודים.
אלי פדידה באחד הרגעים היפים עם בני נוער מטירת כרמל
מעבר לפעילות בתחום החינוך הפדגוגי, אלי פדידה פעל רבות לאורך השנים גם בתחום החינוך הערכי והכרת האחר והשונה. אלי פדידה, ששימש במשך עשרות שנים כאחראי על קשרי החוץ של העיר טירת כרמל, היה מחלוצי הרעיון של חילופי משלחות נוער עם הערים התאומות באירופה ועל כך הוא זכה לשבחים רבים גם מההנהגה המקומית וגם מההנהגה של הערים התאומות באירופה.


בסוף הטקס, שבמהלכו זכו האורחים לשמוע קטעים מהמופע של להקת 'צפון מערב' שמנגנת נעימות ושירה מרוקאית-אנדלוסית, עלה אלי פדידה לבמה והודה לכולם בהתרגשות רבה על הטקס היפה והמרגש שהם הכינו עבורו רגע לפני שהוא פורש לגמלאות. "אני נמוג מהמחמאות הרבות שהרעיפו עלי החברים בערב המיוחד הזה והמילים הנפלאות של החברים מציפות בי את אוקיינוס הזיכרונות הנפלאים שצברתי במהלך ארבעים וחמש השנים שאני עובד במערכת החינוך של טירת כרמל. אני מודה לכם על הערב הנפלא הזה". 

תגובות

  1. אחד, יליד ומיוחד. איך כמוך. השארת חותם בלב כולנו לנצח. יעל שושן בוגרת 1987.

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

תודה על תגובתך היא תפורסם בהקדם

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?