תואר של כבוד מעיריית טירת כרמל לתת אלוף אבנר ברזני ז"ל

מאת: אלי אבוחצרה
בטקס מכובד ומרגש הונחה אבן הפינה לבית הספר החדש שייקרא על שמו של תא"ל אבנר ברזני ז"ל 

בטקס מרשים, מכובד ובעיקר מרגש, הונחה ביום שני ט"ו בשבט (25/01) אבן הפינה לבית הספר היסודי החדש שיוקם בשכונה החדשה בטירת כרמל ושיקרא על שמו של תת אלוף אבנר ברזני ז"ל. בטקס, נכחו מאות אורחים ובהם בכירים לשעבר במערכת הביטחונית ובכירים במערכת העסקית, הפוליטית והחינוכית של מדינת ישראל שעבדו עם תת אלוף אבנר ברזני לכל אורך דרכו הצבאית והציבורית העשירה.

בין הבכירים שהגיעו לטקס, היה הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, שאול מופז, שר הביטחון לשעבר יצחק מרדכי, חבר הכנסת אלעזר שטרן, מפקד חיל הים לשעבר, האלוף אלי מרום (צ'ייני), איש העסקים והחינוך איתן וורטהיימר ודובר צה"ל לשעבר, תת אלוף אבי בניהו שגם הנחה את הטקס. בטכס נכחו גם בני משפחתו של אבנר ברזני ז"ל ובהם אימו, אחיו ואחיותיו, רעייתו וילדיו. בנוסף, כיבדו את הטקס גם כל בכירי עיריית טירת כרמל ובהם ראש העיר אריה טל, סגנו מוריס אסייג, חברי מועצת העיר ומנהלים בכירים.

בדברים שנשא ראש העיר אריה טל בפני האורחים הרבים, הוא סיפר על משפחתו הענפה ועמוקת השורשים של תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, "שגם אם הולכים עשרה דורות אחורה, עדיין ניתן למצוא ביניהם אנשי חינוך ודת מהמעלה הראשונה". בהמשך דבריו, סיפר ראש העיר על ילדותו המשותפת עם ילדי משפחת ברזני שגרו בשנות החמישים של המאה הקודמת במעברה בשכנות להוריו. בהמשך הדברים, סיפר ראש העיר כי ההחלטה לקרוא את שם בית הספר החדש על שמו של תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, נפלה בעקבות בקשתה של אימו שפנתה אליו וביקשה שידאג להנציח את בנה. ראש העיר אריה טל, נענה למשאלת הלב של האם הנערצת והביא את הבקשה בפני חברי מועצת העיר שנענו לה פה אחד.

תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, הגיע עם משפחתו לטירת כרמל בגיל שמונה חודשים ואת השנים הראשונות של ילדותו, הוא בילה בטירת כרמל. בשנת 1967 הוא התגייס לצה"ל ושירת את המדינה בתפקידים בכירים במשך 34 שנים עד הגיעו לדרגת תת אלוף. עם פרישתו מצה"ל בשנת 2001, מונה אבנר ברזני למנכ"ל משרד הפנים ושם הוא נשאר עד שנת 2002 שבה הוא מונה לנציב קבילות החיילים החמישי של צה"ל, תפקיד שאותו הוא מילא עד שנת 2008. בשנת 2000, בזמן שהוא עוד היה בשרות פעיל בצה"ל, הגה תת אלוף אבנר ברזני ביחד עם הרמטכ"ל דאז שאול מופז והתעשיין איתן וורטהיימר, את תוכנית 'עתידים' שמשלבת בתוכה תוכניות שמסייעות לצעירים מהפריפריה של מדינת ישראל לרכוש השכלה אקדמית תוך שיתוף פעולה עם צה"ל ועמותות אזרחיות. הפרויקט , נחל הצלחה גדולה וזאת בלשון המעטה וחותמו של תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, מוטבע בו עד היום. בתאריך ה-10/12/2009 הלך תת אלוף אבנר ברזני לעולמו לאחר מחלה.

בדברים שנשא שר הביטחון לשעבר, איציק מרדכי לזכרו של תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, הוא סיפר כי אבנר היה אחד האנשים המדהימים ביותר שהכיר במסלול חייו. "תת אלוף אבנר ז"ל, השאיר אחריו מפעל חיים ענק שבשביליו הולכים היום מאות סטודנטים ואנשי חינוך בכל רחבי הארץ" סיפר מרדכי בהתרגשות והמשיך: "ליוויתי את אבנר בימיו האחרונים תוך תקווה שהוא יצא מהמחלה שהוא נקלע אליה אך לצערי הוא לא הצליח. אבנר יחסר לכולנו".

בדברים שנשא הרמטכ"ל ושר הביטחון לשעבר, שאול מופז, שהיה שותפו של תת אלוף אבנר ברזני בפרויקט 'עתידים', הוא אמר: "באנו היום להניח אבן פינה לבית ספר שייקרא על שמו של אחד מאנשי המופת שקמו למדינת ישראל. מעטים הם האנשים שיש בהם את הנכונות והייחודיות שאפיינו את אבנר ברזני ז"ל, שדאג במהלך חייו לחינוכם והשכלתם של דורות שלמים. השורשים של תרומתו האדירה ישפיעו על הדורות הבאים ופרויקט עתידים שלמדו ולומדים בו אלפי תלמידים וסטודנטים, הוא עדות חיה לשורשים האלה. הקריאה של בית הספר החדש בטירת כרמל על שמו של אבנר ברזני ז"ל, היא פעולה ראויה של ראש העיר אריה טל ושל חברי המועצה העירונית של טירת כרמל, שתנציח את מפעל חייו על ידי כך שתשריש אותו לכל הדורות הבאים בעיר היפה והמיוחדת שאבנר גדל בה".


בסוף דברי הברכה, חתמו כל המכובדים על מגילת ההקמה של בית הספר. לאחר מכן, יצאו כולם להניח את יסודות הבטון הראשוניים לאבן הפינה של בית הספר היסודי החדש שיכיל 18 כיתות לימוד שבהן ילמדו בים 500 ל-600 תלמידים. בין דברי הברכה, נהנו האורחים ממוזיקה נעימה שניגנה התזמורת העירונית של טירת כרמל בניצוחו של מנהל הקונסרבטוריון, אלכס פרידמן.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?