דירות במחיר מציאה בטירת כרמל

 מאת: אלי אבוחצרה
21 דירות שיימכרו במסלול מחיר למשתכן ייבנו בשנתיים הקרובות עבור ציבור הזכאים בטירת כרמל
ראש העיר אריה טל על רקע אחד מאתרי הבנייה בעיר
כך עולה מתוצאות מכרז שנסגר בשבוע שעבר ושאת תוצאותיו פרסמה רשות מקרקעי ישראל באתר הרשמי שלה.
ראש העיר אריה טל: "סגירת המכרז לבניית 21 יחידות דיור במסגרת התוכנית 'מחיר למשתכן', מהווה עוד שלב בסולם המאמצים הכבירים שאני והצוותים המקצועיים בעירייה עושים כדי לקדם את האינטרסים הכלכליים של תושבי העיר טירת כרמל".

על פי הפרסום, במכרז שהוציא מנהל מקרקעי ישראל על מגרש בטירת כרמל שעליו ייבנו 21 יחידות דיור במסגרת המסלול של תוכנית 'מחיר למשתכן', זכתה חברת היזמות א.לוי יזמות בע"מ. אל המכרז, הוגשו שלוש עשרה הצעות שונות והזכייה של חברת א.לוי יזמות בע"מ במכרז, התאפשרה בזכות המחיר שהיא הציעה שעמד על 5.450 ₪ למטר רבוע, שהיה נמוך בכ-20% ממחיר המקסימום שקבעה המדינה ושעמד סכום של 6,806 ₪ למטר רבוע שאותו ניתן לגבות מהרוכשים העתידיים.

תוכנית 'מחיר למשתכן' שבמסגרתה החדשה נערך המכרז האמור, היא חוד החנית בסדרת צעדים שממשלת ישראל יוזמת במטרה להקל על זכאי משרד השיכון לקנות בית בתנאים מועדפים. במסגרת התוכנית, היזמים מקבלים הנחה גדולה על הקרקע שעליה ייבנו הדירות ובתמורה, משרד השיכון קובע מחיר מקסימום למטר רבוע שאותו היזמים יכולים לדרוש מהרוכשים על הדירה שעתידה להיבנות. בשל כך, היתרון הגדול של רוכשי הדירות שייבנו במסגרת הפרויקט בטירת כרמל, מצוי בהצעה שהגישה חברת היזמות א.לוי יזמות בע"מ, שהיא נמוכה ב-20% ממחיר המקסימום שהמדינה ביקשה ותאפשר לציבור הזכאים שיזכו ליהנות מהפרויקט, לרכוש דירת 100 מטרים רבועים בסכום של 650.000 ₪ כולל מע"מ. ראוי לציין, שברוב המכרזים שנסגרו עד עתה במסגרת התוכנית 'מחיר למשתכן', רוב ההצעות של היזמים היו קרובות מאוד למחיר המקסימום שקבעה המדינה.


למרות סגירת המכרז, ראוי להדגיש שכמו בכל מכרז של תוכנית 'מחיר למשתכן' שנסגר, מדובר רק בשלב הראשוני של התוכנית שלאחריה קיים עוד תהליך שיימשך כשנתיים עד שהדירות יהיו מוכנות  ושבמסגרתו מקדם הזוכה את תכנון הפרויקט,הוצאת התירי בנייה וקבלת אישורים של הרשות המקומית. כל יחידות הדיור שייבנו במסגרת המכרז שנסגר, מיועדות לזכאים של משרד השיכון שיצטרכו להירשם להגרלה שתיערך במשרדי השיכון והאוצר בעוד מספר חודשים. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?