ביקור של כבוד

מאת: אלי אבוחצרה
ח"כ מנואל טרכטנברג ערך ביקור עבודה במרכז הפעו"ט בטירת כרמל
ח"כ מנואל טרכטנברג בביקור במרכז הפעו"ט צילום: דוברות העירייה
פרופסור מנואל טרכטנברג: "תהליכי החינוך והטיפול לגיל הרך שפותחו במרכז הפעו"ט בטירת כרמל, יכולים לשמש השראה שממנה יוכלו ללמוד מרכזים לגיל הרך שנמצאים בתהליך פיתוח".

ראש העיר אריה טל: "התמיכה שלי ושל כל מערכות העירייה בראשותי בפיתוח תוכניות לימוד ייחודיות לגיל הרך, נובעת מתוך הבנה שזה הגיל המשמעותי ביותר להתפתחותו של האדם".

מרכז הפעו"ט בטירת כרמל, אירח ביום חמישי (21/01) את חבר הכנסת מנואל טרכטנברג מסיעת המחנה הציוני, שהצעת החוק שלו ושל ח"כ אלי אללוף מסיעת 'כולנו' להקמת מועצה לאומית לגיל הרך שתאגד תחת אחריותה את הטיפול בגיל הרך, אמורה לעלות בימים אלה לוועדת שרים לענייני חקיקה בכנסת ישראל. 

הביקור, שהיה פרי יוזמה של ח"כ טרכטנברג, הוגדר כסיור עבודה והתרשמות והוא זכה לליווי צמוד של ראש העיר אריה טל ומנהלים בכירים בתחום החינוך בעיריית טירת כרמל שכללו גם את מנהלת המרכז, ענת בר.
פרופסור מנואל טכרטנברג, הוא איש אקדמיה וותיק שפעל רבות בשנים האחרונות לתיקון העוולות החברתיות במדינת ישראל. בעבר הוא היה יו"ר המועצה לתכנון ותקצוב מוסדות ההשכלה גבוהה במדינת ישראל ובשנת 2011 הוא מונה ע"י ראש הממשלה ביבי נתניהו, לעמוד בראש הוועדה לתכנון חברתי כלכלי שנקראה 'וועדת טרכטנברג'. במערכת הבחירות לכנסת ה-20, התמודד מנואל טכרטנברג ברשימה של המחנה הציוני ומאז הבחירות האחרונות שנערכו בחודש מרץ 2015, פרופסור טרכטנברג הוא חבר כנסת מן המניין שמשמש גם כחבר בוועדת הכספים, חבר בוועדת המדע והטכנולוגיה וגם יו"ר השדולה בכנסת למען הגיל הרך, תפקיד שאותו הוא ממלא ביחד עם חברת הכנסת, אורלי לוי אבוקסיס, מסיעת 'ישראל ביתנו'.

במהלך הביקור, סייר פרופסור מנואל טרכטנברג במרכז הפעו"ט בטירת כרמל, תוך שהוא לומד על המבנה הארגוני הייחודי של המרכז בטירת כרמל, שמאחד תחת קורת גג אחת את כל נושא הטיפול והחינוך לילדים בגיל הרך. במהלך הביקור, העניק ראש העיר אריה טל, הסבר מפורט על חלקה של הרשות המקומית בתהליך הפיתוח של המרכז הייחודי לגיל הרך שקיים בטירת כרמל. מנהל המחלקה לחינוך בעיריית טירת כרמל, עמי ויס, הסביר לפרופסור טרכטנברג על התהליכים החינוכיים הייחודיים שמוענקים לילדי הגיל הרך שמגיעים למרכז הפעו"ט בטירת כרמל.

בסוף הסיור אמר פרופסור מנואל טרכטנברג שהוא התרשם מאוד ממה שראו עיניו במרכז הפעו"ט בטירת כרמל. בנוסף, אמר טרכטנברג כי תהליכי החינוך והטיפול לגיל הרך שפותחו במרכז הפעו"ט בטירת כרמל, יכולים לשמש השראה שממנה יוכלו ללמוד מרכזים לגיל הרך שנמצאים בפיתוח. ראש העיר אריה טל, אמר בסוף הסיור כי העיר טירת כרמל והעומד בראשה, תומכים כבר שנים ארוכות בפיתוח תוכניות לימוד ייחודיות לגיל וזאת מתוך הבנה שזה הגיל המשמעותי ביותר להתפתחות האדם.


ענת בר, מנהלת מרכז הפעו"ט בטירת כרמל: "אני מודה לפרופסור מנואל טרכטנברג על הבחירה שלו לבקר במרכז הפעו"ט בטירת כרמל. ככלל, אני מעריכה ומברכת כל השקעה בתחום של הגיל הרך ובמיוחד אני מוקירה תודה לעיריית טירת כרמל ולעומד בראשה, אריה טל, על ההשקעה האדירה שלהם בתחום החינוך לגיל הרך בטירת כרמל".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?