האם חברי כנופיית העוקץ הליטאי פועלים בטירת כרמל?

מאת: אלי אבוחצרה
קשישים דוברי רוסית בטירת כרמל מתבקשים להיזהר מהעוקץ הליטאי


כנופיית נוכלים ממדינת ליטא שהייתה בעבר חלק מברית המועצות, פועלת בתקופה האחרונה באמצעות משתפי פעולה בישראל לאתר קשישים דוברי רוסית באזור הצפון וזאת כדי להפיל אותם בתרגיל 'העוקץ הליטאי' שנועד לעשוק מהקשישים התמימים את אחרון חסכונותיהם, כך עולה מדיווח שהגיע לגורמי רווחה בטירת כרמל.

על פי אותו הדיווח, משתפי הפעולה בארץ של כנופיית הנוכלים, מאתרים קשישים דוברי רוסית ומספרים להם בטלפון כי הילד שלהם היה מעורב בתאונה שיש בה נפגעים ושאין לו ביטוח וכדי שהבן לא יסתבך וימצא את עצמו בכלא, מתבקשים ההורים הקשישים לסייע לו באמצעות העברת כספים במזומן לשליח מטעמם או שיפקידו את הכסף לחשבון בבנק הדואר שהנוכלים מעבירים להם. קשישים רבים ברחבי הארץ, איבדו בעוקץ הליטאי את כל חסכונותיהם וגם את הכסף ששמרו לתרופות ולשעת לחירום.


על פי הידוע עד כה, נתבקשו הגורמים המטפלים באוכלוסיית הקשישים דוברי הרוסית בטירת כרמל, לפעול באמצעות כל הכלים שעומדים לרשותם כדי להגן עליהם מהעוקץ הליטאי. גורמי הרווחה בטירת כרמל, ינהלו בימים הקרובים שיחות קבוצתיות ואישיות עם קשישי העיר דוברי הרוסית שבהן תוסבר להם הסכנה וגם יחולק להם דף הסבר בשפה הרוסית שיעניק להם מידע כללי בנושא.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?