נוער עם עתיד

מאת: אלי אבוחצרה
מנהלת תוכנית קדם עתידים ביקרה בטירת כרמל במסגרת מסע ביישובי הפריפריה
צילום: עיריית טירת כרמל

מנהלת תוכנית קדם עתידים חגית אליאס: "אני גאה בבוגרי התוכנית בטירת כרמל שהגיעו השנה למקום הראשון במבחני הפסיכומטרי בארץ"

ראש העיר אריה טל: "אני סמוך ובטוח, שהבוגרים של בתי הספר בטירת כרמל, שלמדו במסלול ההכנה של תוכנית 'קדם עתידים' ישתלבו במהרה בפקולטות היוקרתיות של האוניברסיטאות ושל הטכניון".

ביום שני ט"ו בשבט,  ביקרה מנהלת תוכנית 'קדם עתידים' חגית אליאס, בטירת כרמל. במסגרת הביקור, הגיעה האורחת לבית הספר שיפמן ושם נפגשה עם תלמידי כיתות י"א של שני בתי הספר התיכוניים בטירת כרמל והציגה להם את האפשרויות העומדות בפניהם אם יבחרו להצטרף לעתודה האקדמית של התוכנית. בהמשך, נפגשה האורחת עם העתודאים שלמדו במסגרת התוכנית 'קדם עתידים' ושסיימו את לימודיהם באקדמיה. הבוגרים, ציינו שעזרתה של מנהלת תוכנית 'קדם עתידים' פתחה בפניהם את הדרך להתקבל לפקולטות יוקרתיות באוניברסיטה, לשרת בצה"ל בתפקידים משמעותיים וגם העניקה להם קרש קפיצה משמעותי לחיים האזרחיים.

בסיום הביקור בשיפמן, קיבלו תלמידי השמינית של בית הספר ייעוץ מהאורחת החשובה שהעניקה להם טיפים שיעזרו להם בלימודיהם האקדמיים בשנה הבאה ובשילובם בצה"ל בתפקידים משמעותיים. תלמידי השמינית של טירת כרמל ועובדי מערכת החינוך בעיר, הודו במילים נרגשות למנהלת תוכנית 'קדם עתידים' חגית אליאס, על תרומתה הנכבדה להישגיהם הלימודיים והביעו את רצונם שהמנהלת תרחיב את פעילותה בקרב התלמידים בטירת כרמל. לאחר הביקור בביה"ס, השתתפה האורחת ביחד עם תלמידי התוכנית בטירת כרמל בטקס הנחת אבן פינה להקמת בית ספר יסודי על שם תת אלוף אבנר ברזני ז"ל, בן טירת כרמל שהיה אחד המייסדים של פרויקט 'עתידים' שבמסגרתו פועלת התוכנית 'קדם עתידים' שמטרתה לחזק את תחושת המסוגלות האישית של התלמידים בפריפריה ולסייע להם לשפר את הישגיהם הלימודיים תוך הכוונתם ללימודים אקדמיים בתחומי ההנדסה והמדעים.


לאחר טקס הנחת אבן הפינה לבית הספר החדש, הגיעה מנהלת תוכנית 'קדם עתידים' ללשכת ראש העיר לישיבה שבה השתתפו כל בכירי מערכת החינוך בטירת כרמל. במהלך הישיבה, הביעה האורחת את גאוותה בבוגרים של התוכנית בטירת כרמל, שהגיעו השנה למקום הראשון בארץ בממוצע של בחינת הפסיכומטרי. ראש העיר אריה טל, הודה למנהלת תוכנית 'קדם עתידים' על השקעתה בתלמידי טירת כרמל, הדגיש את המחויבות של עיריית טירת כרמל בראשותו לנושא החינוך והלימודים ואמר: "הודות לפרויקט 'עתידים', תלמידי העיר טירת כרמל זכו להישגים מרשימים בתחום הלימודים הקדמיים ואני סמוך ובטוח שהבוגרים של בתי הספר בעיר, שלמדו ולומדים במסלול ההכנה של תוכנית 'קדם עתידים' ישתלבו במהרה בפקולטות היוקרתיות של האוניברסיטאות ושל הטכניון".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?