גאווה לעיר טירת כרמל

מאת: אלי אבוחצרה
תלמידת תיכון מטירת כרמל תייצג את ישראל בטקס שתערוך שגרירות ישראל בבניין האו"ם בארה"ב
דורין כהן בחדר העבודה שלה
במסגרת הפרויקט "מהנדסות העתיד", שארגנו במשותף התעשייה האווירית והעיתון 'ידיעות אחרונות- ynet', ששם לו כמטרה למצוא את הדור הבא של נשים מדעניות במדינת ישראל, נבחרו כמאה תלמידות תיכון מצטיינות מכל רחבי הארץ שלומדות את תחומי המדע להשתתף בעזרתן של מהנדסות מובילות בתעשייה האווירית שישמשו להן כמנטו-ריות, בפיתוח פרויקטים טכנולוגיים חדשניים ופורצי דרך שייערכו תחת המעטפת של התעשייה האווירית.

בין מאה הבנות שנבחרו להשתתף בפרויקט החשוב והייחודי הזה לאחר ראיונות ומבחנים רבים, הייתה גם דורין כהן, תלמידת תיכון מטירת כרמל שלומדת בכיתה י"א באולפנה 'אמי"ת' של ביה"ס עירוני ו' בחיפה. דורין כהן, נערה צנועה וביישנית שסיימה כבר בכיתה י' בגרות חמש יחידות במתמטיקה, תשתתף במסגרת הפרויקט ביחד עם עוד עשר בנות, בפיתוח מערכת שתסייע למנוע שכחת ילדים קטנים ברכב.

במהלך העבודה על הפרויקט ובעיקר לאחר פרסומו בתקשורת, עובדי שגרירות ישראל באו"ם התרשמו מהפרויקט ומרעיון קידום הנשים בתעשיית המדע העתידני שעומד מאחריו, והחליטו לארגן את הטקס השנתי שלהם בבניין האומות המאוחדות בניו יורק ארה"ב, שייערך ב-08/03/16 שהוא יום האישה הבינלאומי, על טהרת נושא קידום הנשים בהיי-טק ובטכנולוגיה.
 
מארגני פרויקט 'מהנדסות העתיד' נתבקשו ע"י נציגי השגרירות לבחור שלוש תלמידות מצטיינות שייצגו את הפרויקט כולו בטקס הרשמי שיהיה בבניין האומות המאוחדות בניו יורק. הבנות הנרגשות שכל אחת מהן ראתה את עצמה מועמדת ראויה לייצג את הפרויקט, נכנסו להליך שכלל שוב ראיונות ומבחני ידע בתחומים שונים ובהם השפה האנגלית וגם צילום סרט אישי. בסוף התהליך, נבחרו שלוש בנות מתוך המאה ודורין כהן מטירת כרמל בתוכן, שיישאו דברים בפני שגרירים ואורחים רמי מעלה מהעולם כולו וגם ייצגו את דור העתיד של הטכנולוגיה והמדע במדינת ישראל.
דורין כהן: "נפלה בחלקי זכות גדולה לייצג את מדינת ישראל ואני מאוד מתרגשת לכבוד האירוע הזה שקורה לבן אדם פעם בחיים".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?