תלמידה מטירת כרמל עלתה לשלבים מכריעים בתחרות מדעית

מאת: אלי אבוחצרה
תלמידה מביה"ס שיפמן בטירת כרמל השתתפה בשלב ב' של תחרות הכימיאדה הארצית
התלמידה מיתר ישראלי במהלך התחרות
ביום שני, (15/02), התקיים שלב ב' של תחרות הכימיאדה השנתית שמארגן הטכניון והשתתפה בו מיתר ישראלי, תלמידת שכבה י"ב במגמה הריאלית של ביה"ס שיפמן בטירת כרמל. מיתר ישראלי, עברה את השלב הראשון של הכימיאדה שבו השתתפו אלפי תלמידים מכל רחבי הארץ ועלתה לשלב השני של התחרות שאליו מגיעים רק כעשרה אחוז מכלל אלפי התלמידים שהשתתפו בשלב א'.
במהלך יום התחרות של שלב ב' בכימיאדה של שנת 2016, שנערך בטכניון בחיפה שהוא אחד המוסדות האקדמיים המוערכים בעולם, לקחו חלק כ-150 תלמידים והתלמידה מיתר ישראלי מביה"ס שיפמן בטירת כרמל בתוכם, השתתפו המתמודדים בהרצאות, סיורים במעבדות החדשניות של הטכניון ונבחנו על נושאים בכימיה שהם מעבר לתכנית הלימוד הבית ספרית. מכאן, כולנו מאחלים הצלחה למיתר ישראלי ומאחלים לה שתעלה לשלב הגמר של הכימיאדה.

תחרות הכימיאדה הארצית שהיא בעצם האולימפיאדה של מקצועות הכימיה, קיימת מאז שנת 2000 והמטרה העיקרית שלה היא לעודד השתתפות המונית של תלמידים ובכך להגביר את המודעות אצלם לחשיבות שיש ללימודי הכימיה. תחרות הכימיאדה מורכבת משלושה שלבים. השלב הראשון, מתקיים במסגרת הבית ספרית ומשתתפים בו כל התלמידים המעוניינים בכך. מתוך אלפי תלמידים שמשתתפים בשלב הראשון של התחרות, נבחרים עשרה אחוז מתוכם שהגיעו לתוצאות הטובות ביותר והם עולים לשלב השני של התחרות שמתקיים לאורך יום שלם בטכניון. השלב השלישי של הכימיאדה שהוא שלב הגמר של התחרות, נמשך כיומיים ונבחנים בו שלושה מרכיבים והם: התחרותיות, החברתיות והיכולות המדעיות של התלמידים. בסך הכול נבחרים שישה זוכים בתחרות הגמר שמקבלים מלגת לימודים לשנה אחת, ציון 100 במקצוע הכימיה וארבעה מתוך השישה, נשלחים להשתתף וליצג את ישראל בתחרות הכימיאדה הבינלאומית.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?