טירת כרמל לובשת כתום

מאת: אלי אבוחצרה
מבצע הסברה בטירת כרמל בנושא הפרדת הפסולת הביתית
 
ראש העיר אריה טל בגן הילדים
עיריית טירת כרמל בשיתוף עם תאגיד המיחזור 'תמיר' וחברת 'שפע ארץ', יוצאת בימים אלה בקמפיין אגרסיבי שיימשך כחודש ימים ובמסגרתו יקבלו 3000 בתי אב בטירת כרמל, הסבר והדרכה פרונטאלית (אישית) מצוותים שיגיעו לפתח הבתים ויסבירו לתושבי העיר הצעירים והמבוגרים את החשיבות העמוקה שיש בהפרדת הפסולת הביתית וגם ידגימו להם איך לעשות את ההפרדה. בנוסף, במסגרת הקמפיין יחולקו לעוד 3000 בתי אב בטירת כרמל, אריזות שבהן יהיו שקיות כתומות ועלוני הסבר עבור התושבים בנושא הפרדת הפסולת הביתית.

כידוע לכולם, אורח החיים המודרני ותרבות הצריכה המתחזקת בעשורים האחרונים, מובילים ליצירת הרים של פסולת. מוצרים שאין לנו צורך בהם ושלל האריזות שנזרקות ללא טיפול, תופסים מקום רב ומכלים משאבים, הן בתהליך הייצור שלהם שדורש הרבה אנרגיה והן במאמצים להיפטר מהם ובשל כך, הפרדת הפסולת שאנו זורקים בהינף יד, חיונית להפחתת הררי הפסולת שמועברים להטמנה מכיוון שככל שנמיין ונפריד מרכיבי פסולת שונים, כך אפשר יהיה להעבירם למפעלי מחזור ייעודיים שיטפלו בהם באופן המתאים וייצרו מהם מוצרים חדשים.

במסגרת מסע ההסברה הנרחב בטירת כרמל בנושא החשוב של הפרדת פסולת שאותו מוביל ראש העיר אריה טל באמצעות מחלקת חזות העיר ושכולל בתוכו גם את תלמידי מערכת החינוך בעיר, הופיעה ביום ראשון (14/02) בפני ילדי הגנים בעיר ההצגה 'שמחה בסביבה' שמפיקה חברת 'שפיץ'. ההצגה, שהנושא העיקרי שלה הוא תפקידו של הפח הכתום במיחזור הפסולת הביתית, התאפשרה בזכות הסכם שנחתם בין עיריית טירת כרמל לחברת 'תמיר מיחזור' שגם מימנה את המופע. ראש העיר אריה טל, התארח באחד הגנים שבו נערך המופע ובזמן ההפסקה אף הדגים לזאטוטים הקטנים כיצד יש להפריד פסולת וגם הסביר לקטנים על החשיבות שיש להפרדה הזאת בשימור הסביבה שבה כולנו חיים. במהלך ההצגה, חננאל עמיתי, מפעיל הבובות ומי שכתב את ההצגה מטעם חברת שפיץ, ריתק את הילדים וקיבל המון מחמאות מהגננות. ההצגה התקיימה בכל גני הילדים של טרום חובה וחובה שלומדים בהם ילדים בגילאי 3-5 וזאת כדי להטמיע את נושא המיחזור והפח הכתום כבר בגיל צעיר.

בשנת 2014, כחלק מהמחויבות של עיריית טירת כרמל לפרויקט הפרדת הפסולת הביתית, הציבה העירייה 300 פחים כתומים ברחבי העיר שיועדו לפסולת אריזות, 14 פחים סגולים לפסולת זכוכית, 100 מתקני רשת לבקבוקי שתיים מפלסטיק ושני פחים לפסולת טקסטיל וכל זאת בנוסף לפחים הירוקים שקולטים פסולת שאינה מיועדת למיחזור.


כדי שכולנו נהיה נאמנים למהפכה הכתומה שהעיר טירת כרמל הולכת לעבור בחודשים הקרובים, כדאי שכולנו נדע שלפח הכתום זורקים אריזות פלסטיק של מוצרי מזון כדוגמת שקיות חלב או קופסאות סלטים, אריזות קל-קר ואריזות של מוצרי היגיינה כמו משחת שיניים וסבון נוזלי, אריזות של חטיפים וקופסאות שימורים למיניהן. חשוב לשים לב שכל האריזות שאנחנו זורקים לפח הכתום, יהיה נקיות משאריות של מזון או כל חומר אחר בתוכן. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?