נטיעות של תקווה

מאת: אלי אבוחצרה
יום של נטיעות נערך בביה"ס אפרים צמח בטירת כרמל
צילום: דוברות עיריית טירת כרמל
ביום שלישי (02/02) התקיים בבית הספר 'אפרים צמח' יום נטיעות מרשים שנערך בשיתוף עם קק"ל ומחלקת חזות העיר של עיריית טירת כרמל. הטקס שהיה אמור להתקיים בט"ו בשבט, נדחה בגלל מזג האוויר הסוער. ביום שלישי האחרון, התקיים הטקס ועשרות התלמידים והתלמידות שהשתתפו בחגיגת הנטיעות, נהנו משמש נעימה ומזג אוויר יוצא מן הכלל.
את טקס הנטיעות, ניהל רב בית הספר הרב משה אנגרמן, שריתק את הילדים במדרשי חז"ל שמספרים על החשיבות של נטיעת עצים בארץ ישראל. במהלך הטקס, כל תלמיד קיבל עלון עם תפילת הנוטעים שחיבר רבה של העיר חיפה, הרב שאר ישוב הכהן, וביחד עם רב בית הספר קראו התלמידים את התפילה ביחד ובהתרגשות רבה.
צילום: דוברות עיריית טירת כרמל

בדברים שנשאה מנהלת בית הספר מירה אלמליח בפני התלמידים, היא הסבירה להם שמעשה הנטיעה שהם משתתפים בו, דומה למעשה אלוקים שהיה הראשון לטעת עצים בגן עדן. בהמשך הדברים, הודתה המנהלת לנציגי קק"ל ולגב' שרלי ברמוחא, מנהלת מנוף טירת כרמל על השותפות ועל המשאבים הרבים שהם משקיעים בטירת כרמל בכלל ובאפרים צמח בפרט. בנוסף, הודתה המנהלת אלמליח למנהל מחלקת חזות העיר אריה ווגנר, על השתתפותו בטקס ועל העזרה והסיוע של המחלקה שלו בהפקת האירוע.
צילום: דוברות עיריית טירת כרמל
לאחר הברכות והטקס, יצאו התלמידים לחצר בית הספר ושם תלמידי כיתות א' ו-ב' הקימו גינת תבלינים מפוארת שבה הם שתלו צמחי שיבא, מרווה, לימונית ועוד...התלמידים הבוגרים נטעו עצי ברוש וחרוב. בהמשך, נהנו התלמידים מחידון מוזיקלי שבו התקליטן השמיע שיר והילדים היו צריכים לזהות על איזה פרי משבעת המינים מדבר השירבסוף הטקס, הזמינה מנהלת בית הספר את התלמידים שנטעו את העצים והצמחים לבוא ולבקרם כדי לראות אותם צומחים ומלבלבים.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?