טירת כרמל הרכינה ראש לזכרם של הנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה. מאת: אלי אבוחצרה

מאות מתושבי טירת כרמל וביניהם משפחות שכולות, אישי ציבור ובהם ראש העיר אריה טל, סגנים וחברי מועצה, נציגי צה"ל, נציגי משטרת ישראל ונציגי תנועות הנוער, השתתפו בטקס הזיכרון המרכזי לנופלים במערכות ישראל ובפעולות האיבה.
צילום: יח"צ
הטקס, שנערך בערב יום ראשון (30/04) ברחבת אנדרטת הזיכרון, התחיל בצפירה ובדקת דומיה לזכרם של הנופלים ולאחריה הורד הדגל לחצי התורן. מנהל בית העלמין לשעבר, ברוך אביטל, קרא פרקי תהילים לעילוי נשמתם של הנופלים ולאחר מכן נציג המשפחות השכולות קרא קדיש על הנופלים.

ראש העיר אריה טל, נשא דברים לזכרם של הנופלים והדגיש את הצורך והחובה לזכור ולהזכיר את הנופלים במערכות ישראל וביניהם את שמונים וחמישה הבנים והבנות של טירת כרמל והוסיף: "קיומה של מדינת ישראל, תלוי בקשר שיש בין ההיסטוריה לבין העתיד של העם היהודי והשמירה על זיכרון הנופלים מהווה נדבך חשוב בקשר הזה".

בדברים שנשא הרב ברוך טולדנו, רבה הראשי של טירת כרמל, הוא ביקש מכל תושבי טירת כרמל, לשאת תפילה לעילוי נשמתם של הנופלים. ברוך אביטל, קרא את תפילת יזכור ולאחריה קרא מנחה הטקס דני כץ, את שמות כל שמונים וחמישה הנופלים והנופלות מטירת כרמל. לאחר קריאת השמות, קרא ברוך אביטל את תפילת 'אל מלא רחמים'.


לאחר התפילה, הניחו נציגי הגופים זרי פרחים על אנדרטת הזיכרון. לאחר הנחת הזרים, הטקס ננעל בשירת התקווה. יהי זכרם ברוך.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?