עובדים בעלי מוגבלויות מטירת כרמל שולבו בהצלחה יתירה במפעל המזון של ניר עציון. מאת: אלי אבוחצרה

מפעל הארוחות 'ניר עציון' שמספק קשת רחבה של ארוחות מוכנות למפעלים ומקומות עבודה, מעסיק במסגרתו עשרה עובדים בעלי מוגבלויות ממרכז עבודה שיקומי (מע"ש) בטירת כרמל, והוא עושה זאת ביחסי עובד מעביד מלאים.
צילום: יח"צ
פרויקט ההעסקה של העובדים בעלי המוגבלויות מטירת כרמל במפעל המזון הוותיק, נתקל בתחילת דרכו בקשיים לוגיסטיים שדרשו המון סבלנות ורצון טוב של הנהלת המפעל, שחיפשה כל דרך אפשרית להמשיך ולהעסיק את העובדים עם המוגבלויות. בסופו של דבר, הצליחה הנהלת המפעל למצוא פס ייצור שהתאים לפוטנציאל היכולות והמיומנויות של קבוצת העובדים הייחודית.
צילום: יח"צ
העובדים עם המוגבלויות, זוכים במהלך עבודתם במפעל לליווי אישי של תמר מן, מדריכת תעסוקה ממרכז מע"ש שמלווה את קבוצת העובדים ומקשרת בין צורכי הקבוצה לצורכי המפעל. אלי בסטקר, רכז התעסוקה במע"ש, מצהיר שבמרכז מע"ש מאמינים שהעבודה מהווה ערך מרכזי בחיים ושיש באפשרותה לשפר ולבנות ביטחון עצמי, להקנות עצמאות ולסייע ביצירת אמון וקשרים חברתיים המובילים לשיפור איכות החיים.

אילן חמו, מנהל מחלקה בניר עציון, מוסיף ואומר כי שילוב עובדים עם מוגבלויות במפעל 'ניר עציון' גרם לנו להעלות את התפוקה ולהציב לעצמנו יעדים חדשים. השילוב בין עובדי המפעל לעובדים עם מוגבלויות מוצלח מאוד וגורם לנו כמפעל לסיפוק אדיר ולהבנה שהכרחי ואף ניתן להפיק תועלת רבה משילוב אנשים עם מוגבלויות בקהילה.


חנה רובינשטיין, מנהלת המע"ש בטירת כרמל: "שילוב של אנשים עם מוגבלויות בתעסוקה בשוק החופשי, מעצים את המעסיקים ואת המועסקים. המועסקים מצד אחד זוכים לעבוד בתנאי העסקה כמו אנשים ללא מוגבלויות וגם נהנים משילוב חברתי ומהעצמת היכולות האישיות ושיפור הדימוי עצמי ומצד שני, המעסיקים זוכים לעובדים מסורים ונאמנים, בעלי יכולת לבצע עבודה חוזרת לאורך זמן וללא שחיקה".

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?