בית הספר היסודי יגאל אלון הוכר ע"י משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה כבית ספר ירוק. מאת: אלי אבוחצרה

בטקס חגיגי שנערך בשבוע שעבר בבניין 'בית החייל' בתל אביב, הוכר ביה"ס היסודי 'יגאל אלון' מטירת כרמל כבית ספר ירוק. ההכרה, שניתנה ע"י וועדת הסמכה מטעם משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה, מהווה תעודת הצטיינות לתוכנית הלימודים שמקיים הצוות החינוכי של ביה"ס בראשותה של המנהלת אורנה עגיב, בנושא חינוך סביבתי משמעותי שמבוסס על עקרונות של למידת הסביבה והשתתפות בפעילות שמטרתה להביא לשינוי בתודעה ובהתנהגות הקהילה ביחס לסביבה תוך שימת דגש על הצורך בשימוש מושכל במשאבים שנועדו לטיפוח שטחים מחוץ לשטח בית הספר.
הצוות המנצח והמוכשר של ביה"ס יגאל אלון. צילום: יח"צ
כדי לעמוד בדרישות וועדת ההסמכה, בנה הצוות החינוכי של ביה"ס 'יגאל אלון' תוכנית פעולה בית ספרית שכללה תכנית לימודים ששילבה בתוכה יחסי גומלין בין האדם לסביבה תוך שימוש בקופסאות אוכל רב שימושיות, מחזור נייר ובקבוקים וחיסכון במים וחשמל. נבנה פרויקט קהילתי שכלל בתוכו עשייה מתמשכת למען הקהילה שנעשתה בשיתוף עם גני ילדים וזאת במטרה להגביר את המודעות לנושאי איכות הסביבה. בנוסף, הוקמה הנהגה ירוקה שהורכבה מנציגי תלמידים שעברו הכשרה והם העבירו שיעורים בנושא איכות הסביבה בכיתות ובשל חשיבות הנראות של התוכנית, הוקם בביה"ס קיר ירוק שהתלמידים בנו מבקבוקים בשימוש חוזר ונתלה שילוט בכל המרחבים הציבוריים של ביה"ס, שקרא לחיסכון במים וחשמל.
צילום: יח"צ
הצוות החינוכי של ביה"ס 'יגאל אלון' ביחד עם ונציגי ההנהגה הירוקה של ביה"ס, הציגו בפני חברי וועדת ההסמכה לבית ספר ירוק את תוכנית הלימודים והם קבעו כי בית הספר 'יגאל אלון' מטירת כרמל, עומד בכל  הקריטריונים הנדרשים להכרה של משרד החינוך והמשרד להגנת הסביבה כבית ספר ירוק. בנוסף, ציינו חברי וועדת ההסמכה כי הם התרשמו מעבודת הצוות החינוכי של ביה"ס ומהפרויקט הקהילתי שהם הובילו ביחד עם נציגי ההנהגה הירוקה של ביה"ס. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?