מתקפה חריפה של מ"מ ראש העיר מוריס אסייג נגד חברת מועצת העיר אפרת דוד ברשת הפייסבוק. מאת: אלי אבוחצרה

'אבות רבים להצלחה והכישלון הוא יתום' אמרו חז"ל לפני מאות שנים והם לא ידעו כמה הם צודקים. ההצלחה של מנהיגי העיר טירת כרמל להוביל פרויקטים מוצלחים בתחום החינוך ובכלל, גורמת בתקופה האחרונה למתקפת ניכוס קרדיטים ברשתות החברתיות על העשייה בעיר, מצד חלק מחברי האופוזיציה במועצת העיר.
מוריס אסייג, סגן וממלא מקום ראש העיר. צילום: יח"צ
היום, לאחר תקופה ארוכה של שקט והבלגה מצד הנהלת עיריית טירת כרמל שבראשה עומד ראש העיר אריה טל, שבתפקידה כזרוע הביצועית של העיר טירת כרמל היא אחראית לכול העשייה בעיר, קטנה כגדולה, כתב ממלא מקום ראש העיר, מוריס אסייג, פוסט חריף וממוקד שכלל מתקפה חזיתית כנגד חברת מועצת העיר ויו"ר סיעת 'כוח 1' במועצה, אפרת דוד ששון.
אפרת דוד, חברת מועצת העיר ויו"ר סיעת כוח 1
בדברים שכתב מ"מ ראש העיר, הוא העיר לחברת המועצה מהאופוזיציה על ההתהדרות החוזרת ונשנית שלה בנוצות לא לה בעניין הצהרונים בשנה שעברה ובעניין הקייטנות בחופשת הקיץ הקרובה. "לא זו בלבד שלא הייתה לך (אפרת דוד) יד ורגל בהקמת מערך הצהרונים בטירת כרמל, אלא נהפוך הוא, את התנגדת ליוזמה להקים את מערך הצהרונים בעיר בטענה שאי אפשר לעשות זאת בפרק זמן של חודשים בודדים ומעבר לכך, גם פעלת להכשיל ולפסול את תהליך המכרז בדרכים וטענות תמוהות והכל כדי להרוויח הון פוליטי".

בהמשך הפוסט, תוקף מ"מ ראש העיר מוריס אסייג את חברת המועצה בעניין הפרסום האחרון שלה בפייסבוק בנוגע לקייטנות של חופשת הקיץ הקרובה: "בפוסט שפרסמת היום בפייסבוק, את שוב קופצת על פרויקט חינוכי חשוב ששייך למשרד החינוך ולמערכת החינוך בעיר ומנכסת אותו לעצמך ולמפלגתך וזאת למרות שאין לך שום יד בפרויקט למעט גנבת קרדיטים מאנשים שעובדים ועמלים ימים ולילות על פרויקטים אלו. בשבועות האחרונים, בהנחיית ראש העיר אריה טל, אני עובד מאוד קשה כדי למצוא פתרון שייתן מענה לצרכיי אוכלוסיית ההורים בעיר בנושא הקייטנות לילדי העיר. אני שמח לנצל את הבמה הזאת כדי לבשר לתושבי העיר וגם לך, כי השנה יפתח מערך קייטנות בגני הילדים שיפעל עד ל 15 באוגוסט".

להלן תגובתה של אפרת דוד, חברת מועצת העיר ויו"ר סיעת 'כוח 1' במועת העיר: "כנבחרי ציבור אנו מחויבים לפעול לטובת התושבים, זהו תפקידנו! כך פעלתי ואמשיך לפעול להצבת הרמזור בצומת הדרומי, הקמת מערך הצהרונים, המשך מסגרת הקייטנות עד השעה 17:00 והרחבתם לחודש אוגוסט ועוד נושאים רבים ומגוונים שמטרידים את התושבים.

אני שמחה מאד שהפעולות שלי ושל ארגונים אחרים ובעיקר הלחץ הציבורי מצד התושבים עובד! מברכת על כך שינתן מענה של קיטנות להורי וילדי העיר בגנים עד ה15.8. חבל לי שאנחנו כרשות לא ערוכים לתת מענים ככ חשובים בזמן ובצורה מסודרת כפי שנעשה ברשויות אחרות. טירת כרמל כבר לא שכונה קטנה ולא ייתכן שנמשיך להתנהל כך. חשוב לי לציין, אני מעריכה מאד את עבודתו של מנהל מחלקת החינוך שלומי דהן ורכז התרבות והקייטנות , קובי הזז שעובדים בתנאים כמעט בלתי אפשריים על מנת לתת מענים אלו לציבור.
ולעניין הצהרונים, בואו נבהיר את ההבדל בין חזון, הובלת רעיון לביצוע!
הפעילות שלי בנושא הצהרונים החלה מיום כניסתי לתפקיד כחברת מועצה לפני 3 וחצי שנים. כתבתי תוכנית מסודרת כולל תקצוב עד השקל האחרון לפעילות קהילתית של צהרונים בבתי הספר ובגנים שכוללת מערך שיתופי פעולה אסטרטגיים ברמה העירונית. זאת במקביל להעלאת 2 שאילתות בנושא בישיבות מועצה, שלהן קיבלתי תשובות שאין צורך בצהרונים בטירת כרמל ושבעירייה לא תשמש כבייביסיטר במחירים נמוכים. מעניין שהתמחור הנוכחי של הצהרונים, זהה לתמחור שבניתי בתוכנית המקורית. צר לי שהצהרונים פועלים בצורה מסודרת רק בגנים. בעיניי היה ראוי ונכון להרחיב מענה מסודר, איכותי ומפוקח בכל בתי הספר היסודיים בעיר, כפי שהצעתי בתוכנית המקורית. בנוסף, פעלתי יחד עם חברתי, הינדה פרידלמן דרך הועדה לקידום מעמד האישה, על מנת להפעיל לחץ על ראש העיר בנושא. קיימתי פגישות אישיות עם ראש העיר והפעלתי לחץ ציבורי מסיבי בשיתוף עשרות תושבים ופעילים מהשכונות החדשות ומהשכונות הותיקות. הובלתי בשיתוף עם עמותת הורים מעורים והארגון הקהילתי הפצת עצומה שחתמו עליה 400 הורים! דבר שהעלה באופן דרמתי את הנושא לסדר היום הציבורי.
בסופו של דבר, אחרי פעילות מאומצת שלי ושל גורמים אזרחיים שפעלו רבות לטובת העניין, ראש העיר נכנע ללחצים וחיפש פיתרון. סגן ראש העיר, מוריס אסייג יצר חיבור עם עמותת פסיעות אור וביצע את המשימה במסגרת תפקידו והרי לכם ההבדל בין הובלה לביצוע! לתפיסתי, המנהיגות המקומית צריכה לראות קדימה, להיות מחוברת לשטח, לתושבים, לצרכים, להוביל מהלכים ולפעול יחד על מנת לקדם את העיר שלנו! כך פעלתי כמובילה חברתית, כך נוהגת כחברת מועצה וכך אמשיך לפעול בעתיד!".

דבר העורך: כל פוליטיקאי מתחיל, יודע כי הרשות המבצעת קרי, הנהלת העיר וראש העיר שעומד בראשה, היא זאת שאחראית לטוב ולרע על כל העשייה בעיר. תפקידם של נציגי האופוזיציה במועצת העיר, מסתכם בהארה/הערה של הבעיות שנתפסות בעיניהם כחשובות במסגרת דיוני המועצה או בהפעלת לחץ ציבורי.


זכותם וחובתם של חברי המועצה מהאופוזיציה להאיר/להעיר את הנושאים, לא מעניקה להם את הזכויות על העשייה באותו תחום ובטח שהיא לא מעניקה להם את הזכות להתהדר באותה עשייה תוך הקטנת והעלבת האנשים שבזכותם הפרויקטים יצאו לפועל. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?