פניו של הכאב...מאות מתושבי טירת כרמל ליוו היום את חיים בן שמעון ז"ל בדרכו האחרונה. מאת: אלי אבוחצרה.

מילים אחרונות לחבר חיים. צילום: אלי אבוחצרה
כאילו כדי להמחיש את גודל האהבה שרכשו תושבי העיר טירת כרמל לחיים בן שמעון ז"ל, שנהרג אתמול מירי של שוטרים שחשו כי חייהם מאוימים על ידו, הגיעו היום מאות מתושבי העיר ובהם גם אישי ציבור, לכבד אותו וללוות אותו בדרכו האחרונה.
הקבר הטרי. צילום: אלי אבוחצרה
מאז אתמול בבוקר, ממאנים רבים מתושבי העיר טירת כרמל לקבל את המוות המיותר של תושב העיר חיים בן שמעון ז"ל. התושבים מדברים על בזבוז חיים מיותר של אדם צעיר שנבע בעיקר מהקלות הבלתי נסבלת שבה לחצו השוטרים על ההדק ביום המקרה. "למה השוטרים לא ירו יריות אזהרה" שואל בכעס אחד התושבים..."למה השוטרים לא עשו שימוש באקדחי הטייזר שיש ברשותם" שואל תושב שני והשלישי יוצא בהאשמה חמורה כנגד שוטרי תחנת טירת כרמל וקובע.."הם חיפשו (השוטרים) להרוג את חיים מזמן ועכשיו הם הצליחו...".
כבוד אחרון לחיים ז"ל צילום: אלי אבוחצרה
מעדויות של תושבים שהיו נוכחים באירוע ואחריו ושאין להן תימוכין מעבר למילים, עולה כי השוטרים שהיו מעורבים באירוע, מנעו לכאורה באיומי אקדח מהתושבים לגשת ולהעניק עזרה ראשונית לפצוע המדמם וזאת למרות התחינות שלו לעזרה רגע לפני שנפח את נשמתו. עדות אחרת מצביעה על שוטרים מתחנת טירת כרמל שהגיעו ראשונים לזירה כמי שמורים לכאורה לפרמדיקים לטפל קודם בשוטרים שהיו פצועים קל ובינוני לפני הטיפול למנוח שהיה פצוע אנוש ונזקק לטיפול מציל חיים.
מאות מתושבי העיר ובהם גם אישי ציבור השתתפו בלוויה. צילום: אלי אבוחצרה
ככלל...העובדה שמשטרת ישראל לא מצאה לנכון לשלוח ולו נציג אחד מטעמה להלוויה של אזרח שנהרג אתמול מאש שוטריה, מעידה על הזלזול של הקצונה הבכירה במשטרת ישראל בחיי אזרחים בכלל ובחיי תושבי טירת כרמל בפרט.

 מעבר לזאת, ההודעה הלקונית שהוציאה דוברות מחוז חיפה של משטרת ישראל שעה לאחר הריגתו של אזרח במדינת ישראל ע"י שוטרים שתפקידם להגן על האזרחים, שבה היא מצהירה כי המשטרה תגיב בחומרה רבה לכל ניסיון לפגוע בשוטרים, מצדיקה למעשה את ההרג של האזרח עוד לפני שהחקירה החלה וחמור מכך, ההודעה הזאת מתירה את דמם של האזרחים שיקראו תיגר על מרותם של השוטרים והיא גם מעניקה לאותם שוטרים אלימים את תפקיד השוטר, השופט והתליין...


מישהו בחלונות הגבוהים של משטרת ישראל, צריך להבין שטירת כרמל היא לא טקסס והתושבים שלה הם לא אקדוחנים שחיים במערב הפרוע. אירוע נקודתי מסוגו של האירוע אתמול, היה צריך להיגמר במעצר שגרתי ולא בהרג של אדם שבסך הכול זעק לעזרה. 

אני יודע שיהיו נשמות טובות שיגידו כי הוא ניסה לרצוח שוטרים אבל, גם הרמטכ"ל המכובד שלנו אמר כי אפילו במקרה שבו מחבל בא להרוג אותך, אין חובה להשכים ולהרוג אותו ואם ההיגיון הזה טוב למלחמה עם מחבלי החמ"ס, אז בוודאי שהוא טוב ויפה גם במקרה הזה....והמבין יבין. 

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?