כנס מדעי ראשון בנושא התייעלות אנרגטית בעיר חכמה נערך בביה"ס שיפמן. מאת:אלי אבוחצרה

כחלק מהניסיון להכשיר את דור העתיד של טירת כרמל כמובילי השינוי התודעתי של תושבי העיר בנושא התייעלות אנרגטית שמשמעותה צמצום צריכת החשמל, מתקיימות השנה בחטיבת הביניים של ביה"ס תיכון מקיף 'שיפמן' בטירת כרמל, שתי תכניות לימוד ייחודיות שאותן יוזם ומוביל צוות מורים מהמגמות המדעיות שבראשו עומדת הילה מלול-גניס, מנהלת 'אשכול פיס' בטירת כרמל. תכניות הלימוד, שהאחת נקראת 'עיר חכמה' והשנייה 'מובילי on חשמל' שאותן מתקצבת ומלווה חברת החשמל, נועדו להטמיע את מסר החיסכון באנרגיה כשגרה בחייהם של התלמידים.
צילום: יח"צ
בשלב יישום תכניות הלימוד, שולבה התוכנית 'עיר חכמה' בלימודים של שכבה ט' ובמהלכה עסקו התלמידים בפיתוח עיר העתיד בטירת כרמל. בתהליך הפיתוח, עסקו התלמידים בבניית תשתיות הסברה לתושבים שיתמכו בהתייעלות אנרגטית שתדרוש מהם שימוש מושכל בחשמל ובנו דגם של טירת כרמל כעיר חכמה.
 
צילום: יח"צ
בתכנית 'מובילי on חשמל' שיושמה בשכבה ח' של ביה"ס. ערכו התלמידים סקר לבדיקת הרגלי הצריכה של התושבים. בנוסף, התלמידים צפו בסרטים בנושא וביקרו בתערוכה במדעטק. לאחר העשרת הידע בנושא, עיצבו התלמידים סלוגנים, לוגו וסיסמא מובילה לקמפיין. בסיום, כתבו התלמידים אמנה הקוראת לחיסכון באנרגיה והחתימו את התושבים עליה.
צילום: יח"צ
ביום שני (08/05), נערך הכנס המדעי הראשון שסיכם את פעילות התלמידים בנושא 'התייעלות אנרגטית בעיר חכמה' והוצגו בו עבודות התלמידים שנעשו ונבנו במהלך תוכניות הלימוד. בטקס, שנערך באולם אשכול פיס בביה"ס 'שיפמן', נכחו אורחים רבים וביניהם מנהל המחלקה לחינוך, שלומי דהן, סמנכ''ל חברת חשמל אורן הלמן, מפקחת המדעים רבקה לסטר וצוותים חינוכיים ובראשם מנהלת ביה"ס 'שיפמן', אירית זליג.
צילום: יח"צ
שלומי דהן, מנהל המחלקה לחינוך בעיריית טירת כרמל, ברך את התלמידים והצוותים החינוכיים על תוכניות הלימוד החשובות שיעניקו לדור העתיד בטירת כרמל, עיר נקייה וחסכונית. אורן הלמן, סמנכ"ל חברת החשמל, הדגיש בדבריו את העובדה שתלמידי שיפמן זכו השנה באמצעות תכניות הלימוד לקבל ערכים של קיימות ושימוש מושכל בחשמל, שיוצרים שתי תועלות עיקריות שהראשונה בהן היא תועלת הערך הסביבתי והשנייה היא תועלת הערך הכלכלי.
צילום: יח"צ
מנהלת האשכול ומובילת תכניות הלימוד, הילה מלול גניס, סיפרה בכנס כי תוכניות הלימוד היוו פלטפורמה מצוינת לחשיבה בסדר גבוה. בתהליך החקר שבו השתתפו התלמידים, הם פיתחו מיומנויות של יחסים  בין אישיים בעבודה ובקבוצות. בנוסף, תכניות הלימוד ביטאו אצל התלמידים את היצירתיות ואת תחושת המסוגלות והמצוינות שטמונה בהם.

את הכנס סיכם צלם הנשיונל ג'אוגרפיק, אייל בר טוב, שריתק את התלמידים באמצעות סרטונים וצילומים על יחסי אדם -סביבה. בנוסף, נהנו המשתתפים בכנס ממופע נגינה של חניכי הקונסרבטוריון המקומי.

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מראת הפלאים של אמן הציור מאיר דהן החזירה את תושבי טירת כרמל לעידן התמימות. מאת: אלי אבוחצרה

תלמידי שכבה י"ב במגמת כימיה של ביה"ס שיפמן השתתפו בגמר הארצי של תחרות 'יש לי כימיה'. מאת: אלי אבוחצרה

סכסוך או כיפה אדומה לממלא מקום?