תלמידי מגמת ביולוגיה בביה"ס שיפמן ניתחו מוח של כבש כחלק מתהליך לימוד מבנה גוף האדם ובעל חיים. מאת: אלי אבוחצרה
במסגרת הלימודים במגמת ביולוגיה בחטיבה העליונה של ביה"ס
תיכון מקיף 'שיפמן' בטירת כרמל, מנסה הצוות החינוכי של
המגמה להכיר לתלמידים הלומדים בה את העקרונות הביולוגיים העומדים בבסיס הרפואה,
התעשייה איכות הסביבה והאבולוציה
צילום: יח"צ |
במסגרת הניסיונות האלה, התלמידים לומדים בהרחבה את מבנה התאים במערכות גוף האדם, בעלי חיים וצמחים ועל הדרך הם מקבלים טעימה גם על אורגניזמים מיקרוסקופיים, שעוזרת להם להבין את האינטראקציה ביניהם. במסגרת השיעורים, התלמידים מבצעים מעבדות חקר יישומיות שבהן הם מיישמים בפועל את הידע שצברו תוך חשיפה לשיטות ומיומנויות חקר שמשמשות .שמשמשות את המדען המקצועי
בשיעור האחרון שהתקיים השנה לתלמידי שכבה י', ביצעו התלמידים ניתוח
חקר במוח של כבש שבמהלכו הם היו צריכים לזהות את המבנים הנצפים ולקשר אותם לחומר
התיאורטי שהם למדו, תוך שימוש בחושים ובידע שצברו במהלך הלימודים. התלמידים נגעו בחלקי
המוח במהלך הניתוח תוך שהם חשים ורואים מי מהאיברים חי וחיוני לחיים ומי לא.
במהלך הניתוח, שהתבצע בליווי צמוד של מעיין ווייסלר והצוות החינוכי
של מגמת ביולוגיה, התלמידים עבדו תוך שמירה על היגיינה שנהוגה במעבדות מחקר
כל הכבוד
השבמחק